کدخبر :304596 پرینت
29 تیر 1403 - 14:09

کروداسترایک: مشکل اختلال گسترده امروز را شناسایی کردیم؛ برطرفش می‌کنیم

شرکت امنیت سایبری کروداسترایک (CrowdStrike) اعلام کرد مشکل قطعی گسترده سرویس‌های مایکروسافت که حدود ۳۰۰ هزار کامپیوتر در ۱۵۰ کشور مختلف دنیا را تحت تاثیر قرار داده، شناسایی و اقداماتی را برای اصلاح آن انجام داده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جورج کورتز، مدیرعامل شرکت امنیت سایبری «کرود استرایک» پس از آنها مسئولیت اختلال گسترده امروز متوجه این شرکت شد، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

او اعلام کرد نقصی در یک «به روزرسانی محتوا برای کامپیوترهای با میزبانی ویندوز» عامل قطع فناوری اطلاعات در گستره جهانی شده بود.

کورتز تأکید کرده که هیچ حمله سایبری اتفاق نیفتاده و کامپیوترهایی که سیستم عامل مک یا لینوکس دارند نیز دچار مشکل نشده‌اند.

قطعی فناوری اطلاعات امروز، یکی از جدی‌ترین اختلال‌ها از این نوع اعلام شده که از سال ۲۰۱۷ سابقه نداشته است.

اختلال امروز یک حمله سایبری مخرب بود که نسخه قدیمی ویندوز را تحت تأثیر قرار داد و به طور خودکار و غیرقابل کنترل به هر رایانه‌ای که دارای آن نرم‌افزار ویندوز قدیمی و محافظت نشده بود سرایت کرد.

حدود ۳۰۰ هزار کامپیوتر را در ۱۵۰ کشور مختلف دنیا تحت تاثیر این اختلال قرار گرفتند.

پیش از آن یکی از سخنگویان شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود که «ما از مشکلی که دستگاه‌های ویندوز را به واسطه به‌روزرسانی یک پلتفرم نرم‌افزاری ثالث تحت تاثیر قرار داده آگاهیم. انتظار داریم که راه حلی آماده ارائه باشد.»

انتهای پیام
 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.