کدخبر :306935 پرینت
12 شهریور 1403 - 21:23

احتمال مسدوسازی پیام رسان تلگرام در سراسر اروپا

پس از بازداشت پاول دورف مالک تلگرام، این شبکه اجتماعی در چالشی جدید با اتحادیه اروپا قرار گرفته و اگر تخلف این پیام‌رسان در ارائه اطلاعات نادرست تایید شود، احتمال مسدوسازی آن در سراسر اروپا وجود دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، تلگرام، یکی از پرکاربرترین پیام‌رسان‌های سراسر جهان در حال حاضر، طی چند سال اخیر همواره به‌دلیل چالش‌های خود با نهادهای نظارتی زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا بوده که با بازداشت پاول دورف، موسس آن بیش از پیش شدت گرفته است، تا جایی که بعید نیست اتحادیه اروپا نسبت به مسدودسازی تلگرام اقدام کند.

پاول دورف مدیرعامل تلگرام که هفته گذشته با اتهاماتی نظیر تسهیل خرید و فروش مواد مخدر و پخش تصاویر جنسی از کودکان از طریق پلتفرم تحت مدیریت او، در فرودگاهی در فرانسه بازداشت شد و پس از چند روز به قید وثیقه از بازداشت درآمد، از لحاظ قانونی با اتحادیه اروپا به چالش خورده است.

اتحادیه اروپا معتقد است که این پیام‌رسان تعداد کاربران خود در اتحادیه اروپا را جهت جلوگیری از تشدید نظارت عامدانه کمتر گزارش کرده است.

بر اساس قانون خدمات دیجیتال، پلتفرم‌هایی که بیش از ۴۵ میلیون کاربر ماهانه در اتحادیه اروپا دارند در دسته‌بندی «پلتفرم‌های خیلی بزرگ» قرار می‌گیرند و باید از قوانین سختگیرانه‌تری در زمینه مدیریت محتوا، حفاظت از داده‌های کاربران و تبلیغات پیروی کنند.

تلگرام اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که ۴۱ میلیون کاربر در کشورهای عضو در اتحادیه اروپا دارد که منجر به مشکوک‌شدن مقامات اروپایی شد تا تحقیقات درباره صحت گزارش تلگرام درباره تعداد کاربران ماهانه خود در کشورهای عضو را آغاز شود.

تلگرام در صورتیکه تخلفش در این مورد به اثبات برسد، با پرداخت ۶ درصد از درآمد سالانه خود به‌عنوان جریمه مواجه خواهد شد که این تنها یکی از پیامدهای تخلفاتش است.

اتحادیه اروپا با برخورد قانونی در مورد تخلفات مرتکب‌شده از سوی تلگرام علاوه بر ضرر مالی هنگفتی که به این پلتفرم وارد می‌کند، اعتبار آن بین عموم را نیز خدشه‌دار خواهد کرد؛ به‌خصوص در این مقطع که تعداد کاربران آن در سراسر جهان به ۱ میلیارد نفر نزدیک می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.