کدخبر :304329 پرینت
23 تیر 1403 - 12:51

آشنایی با ساعت مچی هوشمند دارای ناظر قند خون

«سیستم بیوسنسور گلوکز» شرکت «اِستِلو» یک حسگر پوشیدنی دارد که به یک برنامه کاربردی نصب‌شده روی گوشی هوشمند یا هر دستگاه هوشمند دیگری وصل می‌شود تا به طور پیوسته مقادیر گلوکز در خون افراد 18 سال و بالاتر که انسولین مصرف نمی‌کنند را اندازه‌گیری، ثبت، تجزیه و تحلیل کند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، کمپانی «اپل» سال‌هاست می‌گوید که در حال توسعه فناوری نظارت غیرتهاجمی (بدون سوزن) بر قند خون برای تعبیه در نسخه‌های آینده ساعت مچی معروف چندکاره اپل است، اما تاکنون از این فناوری هیچ خبری نشده است.

در ماه مارس امسال شرکت «اِستِلو» سیستمی مشابه به بازار ارائه کرد که از طریق بلوتوث به «آیفون» وصل می‌شود. سازمان غذا و داروی آمریکا که این محصول را تایید کرده است، می‌گوید این دستگاه به درد افرادی که قند خون پایینی دارند یا از انسولین استفاده می‌کنند نمی‌خورد، اما احتمالاً برای دیابتی‌های غیروابسته به انسولین مفید باشد.

«سیستم بیوسنسور گلوکز» استلو یک حسگر پوشیدنی دارد که به یک برنامه کاربردی نصب‌شده روی گوشی هوشمند یا هر دستگاه هوشمند دیگری وصل می‌شود تا به طور پیوسته مقادیر گلوکز در خون افراد 18 سال و بالاتر که انسولین مصرف نمی‌کنند را اندازه‌گیری، ثبت، تجزیه و تحلیل کند.

هر سنسور تا 15 روز کار مفید می‌کند و پس از آن باید تعویض شود. عوارض جانبی گزارش‌شده شامل عفونت موضعی، تحریک پوست، و درد یا ناراحتی است. دستگاه هر 15 دقیقه یک بار اندازه قند خون کاربر و تحلیل آن را نمایش می‌دهد. سازمان غذا و داروی آمریکا تاکید می‌کند که کاربران نباید بدون مشورت با پزشک و فقط بر اساس خروجی دستگاه تصمیمات پزشکی بگیرند.

دستگاه‌های غیرتهاجمی اندازه‌گیری قند خون، به این دلیل که از درد و رنج کاربران می‌کاهند و دسترسی به این امر مهم را برای عموم انسان‌ها آسان می‌کنند، مدت‌هاست که در برنامه توسعه و ساخت کمپانی‌های ریز و درشت فناوری بوده‌اند.

«اپل واچ» دارای این توانایی، مشهورترین این محصولات است، که گرچه هر از چند گاهی به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل می‌شود، اما هنوز موجودیت نیافته است. با نظر به ادامه تحقیقات و آزمایش‌ها، این احتمال وجود دارد که روزی شاهد اپل واچ دارای ناظر گلوکز باشیم، اما ظاهرا این مهم امسال هم محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.