کدخبر :306338 پرینت
31 مرداد 1403 - 10:16

نحوه دریافت ارز اربعین از طریق پیام‌ رسان بله

امکان خرید ارز اربعین برای امسال در اپلیکیشن بله به صورت آنلاین میسر شده است. همچنین امکان برقراری تماس تصویری با ارتباطی با کیفیت نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، امکان خرید ارز اربعین یکی از خدمات مهم اربعینی است که در پیام رسان بله فراهم شده است. سال ۱۴۰۲ نیمی از زائران اربعین ارز خود را از بله خریدند. هر زائر امکان خرید حداکثر مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق از بله را دارد.

شرایط خرید

فروش ارز به زائران بالای پنج سال با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه تردد اربعین معتبر زائر امکان‌پذیر است. در خصوص زائران بین پنج تا ۱۵ سال باید اصل شناسنامه به جای کارت ملی توسط سرپرست خانواده ارائه گردد.

سرپرستان خانوار می‌توانند ارز اربعین خانواده خود را در بله خریداری کنند. به‌منظور دریافت ارز اربعین اعضای خانواده با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب بانک مراجعه کنند. حضور نداشتن سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع است. سرپرست خانوار می‌تواند با کارت بانکی خود ارز را برای اعضای خانواده خود دریافت کند.

نکات مهم و ضروری قبل از دریافت ارز اربعین 

۱. قبل از خرید ارز اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنید.

۲. والدین می‌توانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود ارز خریداری کنند.

۳. می‌توانید برای خودتان یا فرد دیگری، ارز اربعین را خریداری کنید.

گفتنی است؛ امکان خرید ارز اربعین در پیام رسان بله از هفتم مرداد ۲۴ ساعته در دسترس کاربران است.

این نکته نیز حائز اهمیت است که دریافت ارز اربعین تداخلی با سهمیه ارز مسافرتی سالانه افراد ندارد.

مراحل دریافت 

۱. گزینه ارز اربعین را انتخاب کنید و وارد صفحه ارز اربعین شوید.

۲. در این مرحله، شش گام دریافت ارز اربعین، به شما نمایش داده شده است. دکمه درخواست ارز اربعین را بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

ارز اربعین

۳. در قدم بعد باید بانک موردنظر خود را انتخاب کنید. دو بانک ملی و پست‌بانک برای ارائه ارز اربعین در بله وجود دارند. دقت داشته باشید که برای تحویل ارز باید به صورت حضوری به یکی از شعب این بانک‌ها مراجعه کنید. پس نزدیک بودن بانک به محل سکونت یا محل کار را در نظر بگیرید.

۴. بعد از انتخاب بانک، باید مشخص کنید که ارز را برای خودتان می‌خواهید یا شخص دیگری. در این قسمت یکی از گزینه‌های خودم یا دیگری را انتخاب کنید. با زدن دکمه تأیید و ادامه به مرحله بعد می‌روید.

۵. در مرحله بعد باید مشخصات فردی که شامل: کدملی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره گذرنامه و کد پستی است را وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات باید درستی اطلاعات وارد شده را تأیید کرده و گزینه مقیم ایران هستم. را علامت بزنید (تیک کنار این گزینه را فعال کنید) و در ادامه دکمه تأیید و ادامه را بزنید.

نکته ۱: تکمیل همه اطلاعات این صفحه ضروری است.

نکته ۲: اگر در این مرحله دکمه راهنمای شماره گذرنامه را بزنید، طریقه پیدا کردن شماره گذرنامه به شما آموزش داده شده است.

۶. بعد از ورود اطلاعات، یک متن تعهدنامه به نشان داده می‌شود. این بخش را با دقت بخوانید و در آخر گزینه متن تعهدنامه را خوانده و آن را تایید می‌کنم. را بزنید. در نهایت با زدن دکمه تأیید و ادامه وارد مرحله بعدی خواهید شد.

۷. اگر ارز را برای فرد دیگری خریداری می‌کنید، در مرحله بعدی یک کد تأیید چهار رقمی به شماره‌ موبایل فرد متقاضی خرید ارز پیامک (SMS) می‌شود. کد ارسالی را وارد کرده و دکمه تأیید و ادامه را بزنید.

۸. در این مرحله، نوبت به تعیین تاریخ و شعبه می‌رسد. ابتدا باید تاریخ موردنظر برای دریافت ارز را انتخاب کنید و در قدم بعد استان و شعبه بانکی دلخواه خود را مشخص کنید. و شعبه بانکی برای دریافت ارز اربعین را انتخاب کنید. در ابتدا باید استان و بعد شعبه مورد نظر را انتخاب کنید. در نهایت دکمه تأیید و ادامه را بزنید.

۹. در مرحله بعد مشخصات ارز را تعیین می‌کنید. تعداد ارز مورد نیاز خود را علامت بزنید. مبلغ نهایی قیمت ارز با توجه به مقدار دیناری که در این مرحله انتخاب می‌کنید مشخص شده و به شما نمایش داده خواهد شد. در صورتی که مورد تأیید شماست، دکمه تأیید و پرداخت را بزنید.

۱۰. بعد از زدن دکمۀ تأیید و پرداخت، به صفحۀ پرداخت بانک هدایت خواهید شد. حتماً قبل از زدن دکمۀ تأیید و پرداخت، اطلاعات ارز خریداری شده را مجدداً بررسی کنید. در صفحۀ پرداخت، اطلاعات کارت بانکی را وارد کنید و پرداخت را انجام دهید.

۱۱. بعد از پرداخت، پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن خرید، دریافت خواهید کرد. در این پیام، کد پیگیری، تاریخ دریافت حضوری ارز اربعین و شعبه‌ای که برای دریافت ارز باید به آن مراجعه کنید، نوشته شده است.

نکته: اگر برای فرزند زیر ۱۸ سال خود ارز خریداری کرده باشید، در انتهای این پیام توضیحات دریافت ارز به شما نمایش داده می‌شود. ارز افراد زیر ۱۸ سال تنها به والدین آن‌ها و با ارائه مدارک شناسایی تحویل داده خواهد شد.

پیام رسان بله

۱۰. در انتها دکمه بازگشت به بله وجود دارد که اگر این دکمه را انتخاب کنید، به بله باز خواهید گشت. بعد از بازگشت به بله، می‌توانید رسیدهای قبلی خود را مشاهده کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.