کدخبر :306098 پرینت
27 مرداد 1403 - 08:39

هر بندیل میلگرد چند شاخه است؟

اطلاع از تعداد شاخه‌ها در هر بندیل کمک می‌کند تا بتوانید برآورد کنید چه تعداد میلگرد نیاز دارید. علاوه بر این، در پیش بینی هزینه‌ها به شما کمک خواهد کرد.

متن خبر

گزارش آگهی/ اطلاع از تعداد شاخه‌ها در هر بندیل کمک می‌کند تا بتوانید برآورد کنید چه تعداد میلگرد نیاز دارید. علاوه بر این، در پیش بینی هزینه‌ها به شما کمک خواهد کرد. خرید میلگردهای با کیفیت و محکم، می‌تواند روی استحکام سازه شما تاثیر مستقیمی داشته باشد. اینکه هر بندیل میلگرد چند شاخه است، بسته به نوع میلگرد برند سازنده و… تعیین می‌شود.

به همین دلیل اطلاع از این موضوع می‌تواند برای خریداران از اهمیت زیادی برخوردار باشد. در این مطلب راجع به وزن هر بندیل میلگرد، تعداد شاخه‌ها در هر بندیل، روش محاسبه تعداد شاخه‌ها در هر بندیل، تاثیر برند سازنده در کیفیت خروجی میلگرد و موارد دیگر صحبت می‌کنیم تا بتوانید مرغوب‌ترین میلگردهای موجود در بازار را شناسایی و از قیمت هر شاخه میلگرد مطلع و بتوانید خریداری کنید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

وزن هر بندیل میلگرد چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که پیرامون این موضوع مطرح می‌شود، روش تعیین وزن هر بندیل میلگرد است. وزن دقیق هر بندیل میلگرد با توجه به کارخانه سازنده متفاوت است. شرکت فولاد ثامن پایتخت با در نظر گرفتن استانداردها محصولات خود را تولید و روانه بازار می‌کند.

از جمله عوامل موثر بر وزن هر بندیل میلگرد می‌توان به: وزن هر شاخه، قطر آن، ظرفیت بسته بندی دستگاه بندیل، تعداد شاخه‌ها در هر بندیل و موارد دیگر اشاره کرد. یک نکته مهم در این قسمت، برابر بودن شاخه‌ها در هر بندیل است. به همین دلیل هم هیچ یک از شاخه‌عایی که در یک بندیل قرار دارند، نباید با یکدیگر به لحاظ جرم متفاوت باشند. در نتیجه می‌توان با اطلاع از وزن هر بندیل و تقسیم آن به وزن هر شاخه، تعداد دقیق میلگردها را فهمید.

تعداد میلگرد در هر بندیل چند عدد است؟

در صورت استفاده از یک بندیل با کیفیت، می‌توانید با استفاده از قانون: جرم هر بندیل تقسیم بر وزن، تعداد شاخه‌ها را بدست آورید. این قانون همیشه ثابت است. البته اگر کارخانه سازنده تمام استانداردها را رعایت کرده باشد.

دقت کنید که میلگردهای یکسانی که توسط کارخانجات مختلف تولید می‌شوند، در وزن متفاوت هستند. به همین دلیل هم باید وزن میلگردهای مربوط به کارخانه مورد نظر را داشته باشید. فولاد ثامن پایتخت تمامی اطلاعات مربوط به تولیدات را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

معرفی انواع بندیل‌ها + جدول وزن

به فراخور نیازهایی که برای پروژه‌های مختلف وجود دارد، این شرکت انواع بندیل‌های مختلف را تولید می‌کند. درصد تراکم تمامی میلگردها بالا بوده و از استحکام خوبی برخوردار هستند. شما می‌توانید با صحبت با کارشناسان مجموعه فولاد ثامن، اطلاعات بیشتری راجع به روند ساخت، وزن هر بندیل و… بپرسید. به علاوه امکان دریافت مشاوره رایگان در این مورد هم وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه تعداد میلگردها در هر بندیل‌، بعلاوه وزن آن‌ها ذکر شده است.

بندیل میلگرد 10

میلگردهایی که سایز 10 دارند، معمولا با دقت بالا بسته بندی می‌شوند و در هر بندیل میلگرد حدود 266 شاخه میلگرد وجود دارد. وزن میلگرد 10 در این شرکت حدو 7.4 کیلوگرم است که روی قیمت تمام شده آن تاثیر می‌گذارد.

بندیل میلگرد 12

وزن میلگردهای 12 که تولید می‌شوند، 10.4 کیلوگرم اعلام شده‌اند و در هر بندیل از این میلگردها تعداد 187 عدد از این میلگردها وجود دارد. قیمت میلگرد 12 هم بر همین اساس مشخص می‌شود.

بندیل میلگرد 14

در هر بسته بندی میلگرد 14، طبق استانداردهای جهانی، حدودا 136 شاخه میلگرد وجود دارد. وزن این نوع میلگردها حدود 15 کیلوگرم است.

بندیل میلگرد 16

سایز 16 میلگردها در بندیل‌های مناسب قرار داده می‌شوند و در هر بندیل تعداد 105 عدد میلگرد وجود دارد. وزن این محصولات از 18 تا 20 کیلوگرم خواهد بود.

بندیل میلگرد 18

در هر بندیل میلگرد 18، 83 عدد میلگرد وجود دارد. این عدد با توجه به وزن بندیل هم قابل محاسبه است. جرم هر کدام از این میلگردها به صورت تقریبی 24 کیلوگرم خواهد بود.

بندیل میلگرد 20

در این بسته بندی، حدود 67 میلگرد در هر بندیل وجود دارد. وزن آن‌ها حدود 30 کیلوگرم است. البته بندیل‌ میلگردهای سایز 22 و 25 هم وجد دارند که در پروژه‌های بسیار بزرگ از آن‌ها استفاده می‌شود.

سایز

وزن (بر حسب کیلوگرم)

میلگرد 8

5

میلگرد 10

8

میلگرد 12

11

میلگرد 14

15

میلگرد 16

19

میلگرد 18

24

میلگرد 20

30

میلگرد 22

36

میلگرد 25

47

 

روی هر بندیل میلگرد چه اطلاعاتی وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین موارد، اطلاعاتی است که روی هر بندیل میلگرد وجود دارد. این اطلاعات علاوه بر معرفی محصول، نشان دهنده برند سازنده و سلامت کالا هم هستند. نحوه بسته بندی هم برای حفظ کیفیت میلگردها، حائز اهمیت است. جابجایی این بندیل‌ها به دلیل داشتن تسمه‌های مخصوص برای جابجایی، راحت است.

هر بندیل دارای 2 عدد پلاک گرافی پلاست هم هست که یکی به انتهای بسته و دیگری به تسمه‌ها متصل خواهند شد. هر 2 طرف این پلاک‌ها سفید یا یک طرف آن زرد و طرف دیگر سفید است. مشخصاتی که در هر طرف از این پلاک‌ها درج می شود، متفاوت است که در ادامه ذکر می‌کنیم. این اطلاعات شامل موارد زیر است.

  • برند و مارک محصول

  • نوع محصول

  • شماره بسته

  • شماره ذوب

  • طول بسته

  • تاریخ تولید

  • وزن بسته

  • علامت استاندارد

سوالات متداول

چطور تعداد میلگردهای هر بندیل را محاسبه کنیم؟

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، برای اطلاع از تعداد میلگردها در هر بندیل می‌توانید با استفاده از اطلاعات ذکر شده روی محصول مثل وزن هر بندیل، تعداد میلگردها را محاسبه کنید. با تقسیم کردن وزن بندیل به وزن میلگرد مورد نظر که توسط سازنده ارائه شده است، می‌توانید از تعداد میلگردها مطلع شوید. همچنین امکان اطلاع از تعداد میلگردها با توجه به جدول تعداد شاخه‌ها در هر بندیل هم وجود دارد.

هر بندیل میلگرد چند تن وزن دارد؟

وزن هر بندیل بسته به برند تولید کننده و وزن میلگرد مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد با این وجود وزن هر کدام از بندیل‌های میلگرد می‌تواند از 2 تا 5.5 تن متفاوت باشد. جنس بندیل‌ها فولادی است و به همین دلیل امکان جابجایی میلگردها را بدون آسیب فراهم می‌کنند. در غیر این صورت میلگردها در معرض خطراتی مثل خم شدن قرار می‌گیرند.

منظور از بندیل میلگرد چیست؟

هر بندیل میلگرد معمولا از قطعات فولادی تشکیل شده است تا تحمل وزن میلگردها را داشته باشد. این بندیل‌ها در کارخانه تولید می‌شوند و سپس برای خریداران ارسال می‌شوند. به بیان ساده بندیل بسته بندی به خصوصی است که برای میلگردها وجود دارد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه راجع به بندیل میلگرد نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهیم. شما با استفاده از اطلاعات ذکر شده‌ می‌توانید تعداد میلگردها را در هر بندیل محاسبه کنید. محاسبه تعداد میلگردها با توجه به وزن هر بندیل و وزن هر میلگرد قابل محاسبه است. البته سازمان جهانی برای تعداد استاندارد میلگردها در هر بندیل، اعدادی ذکر کرده است که پیش‌تر به آن اشاره کردیم.

با اطلاع از تعداد شاخه‌ها در هر بندیل، می‌توانید برآورد کنید که به چه تعداد میلگرد دیگری نیاز دارید تا پروژه خود را به اتمام برسانید. شرکت فولاد ثمن پایتخت یکی از برندهایی است که توانسته انواع میلگردهای ساده و عاج‌دار را با درصد خلوص بالا و کیفیت خوب تولید کند. کیفیت میلگردهای بکار رفته در یک سازه، روی استحکام آن تاثیر زیادی خواهد گذاشت. پس بهتر است همیشه از میلگردهای با کیفیت استفاده کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.