کدخبر :306037 پرینت
25 مرداد 1403 - 09:41

تقدیر سندیکای صنعت مخابرات از سخنان «ابوالحسن فیروزآبادی» در مجمع جهانی دیپلماسی برند

سندیکای صنعت مخابرات ایران، از ارائه دکتر ابوالحسن فیروزآبادی در اختتامیه مجمع جهانی دیپلماسی برند که با نگاه جهانی، ملی و بنا بر حکمت و مصلحت تنظیم شده بود و صدای کسب و کارهای فاوا و اقتصاد دیجیتال در بخش خصوصی بود، تقدیر و تشکر کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، فرامرز رستگار، دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات،در یادداشتی آورده است:

دومین مجمع جهانی برند در تاریخ ۲۳ مرداد در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد.

دکتر ابوالحسن فیروزآبادی که شخصیتی مطلع و با تجربه، خبره فراسامانی و باورمند به تحول سازنده می باشد به عنوان سخنران در این مراسم به نکات بسیار مهمی اشاره داشتند.(لینک)

سندیکای صنعت مخابرات ایران، از ارائه ارزنده ایشان در این مراسم که با نگاه جهانی، ملی و بنا بر حکمت و مصلحت تنظیم گردیده و به حق صدای کسب و کارهای فاوا و اقتصاد دیجیتال در بخش خصوصی است، تقدیر و تشکر می نماید.

با توجه به اهمیت سخنان وی و لزوم شنیده شدن هرچه بیشتر، فرازهایی از آن آورده می شود.

از آنجا که جملات کوتاه و ردیف بندی شده ماندگاری بیشتری در ذهن دارد و رجوعات بعدی را هم ساده تر می نماید، با کسب اجازه از استاد فیروزآبادی مطالب ایشان به قرار زیر بازگو می شود.

۱- یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار درتحولات جهانی، به ویژه در حوزه برندسازی، پیشرفت عظیم فناوری های نوظهور و تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی است.
۲-ظهور رسانه های اجتماعی و در نتیجه دیپلماسی دیجیتال در عصر جدید و زندگی مردم در زیست بوم مجازی، بر اهمیت برندسازی افزوده است.
۳-اکنون با ظهور رسانه های اجتماعی، دیگر نمیتوان گفت که برندسازی برعهده دولت است و مدیریت آن توسط دولت ها صورت می گیرد.
۴-بایستی به برندسازی نگاهی استراتژیک داشت و به آن توجه کامل شود.
۵-پایه برندسازی جدید در حقیقت بر فناوری های ارتباطات و اطلاعات و هوش مصنوعی استوار است.
۶-در دهه گذشته، تحولات حوزه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی انقلاب جدیدی را در دنیا و اقتصاد دیجیتال به وجود آورد و به شکل گیری اقتصاد شبکه ای منجر شد.
۷- این شبکه مفهوم جدیدی از جهانی شدن و نحوه زیست در اکوسیستم جهانی را به ارمغان آورد.
۸- ظهور فناوری های فاوا موجب جهانی شدن، شبکه ای شدن و اجتماعی شدن اقتصاد گردید.
۹-این تحولات، بازیگران فراملی بزرگی از قبیل پلتفرم های جهانی را به دنبال آورد که در برندسازی نقش فعالی دارند و به دلیل فعالیت عامه کاربران اجتماعی، از ساختار دولتی دستور پذیر نیستند.
۱۰- برند از جنس قدرت نرم است و یکی از دغدغه های حکومت ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه، در حوزه برندسازی،مدیریت قدرت نرم و چگونگی کنترل آن است.
۱۱-دولت ها به دنبال مدیریت مستقیم قدرت هستند و نمی توانند ساختارها و معماری هایی را پیاده کنند که این قدرت را مدیریت کند.
۱۲- به دلیل عدم توانایی در مدیریت این قدرت نرم، نسبت به استفاده از ابزارهایی مانند فیلترینگ افراط می کنند و توجه ندارند که با این کار به برندسازی اجتماعی و اقتصادی، لطمات جدی وارد می شود.
۱۳-تحولات هوش مصنوعی می تواند تغییرات عمیق و گسترده ای در حوزه برندسازی به ویژه در اقتصاد جهانی ایجاد کند.
۱۴- در برندینگ نه تنها با نخبگان، بلکه با تمام بشریت باید صحبت کرد و همه بشریت مخاطب ما هستند.
۱۵- با استفاده از هوش مصنوعی، امکان شخصی سازی، ذائقه سازی، ذائقه سنجی در حوزه برندسازی به ویژه درعرصه بین الملل امکان پذیر شده است.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات در ادامه بیان می کند: وقتی که صحبت از نوآوری بهره ور می کنیم، قبل از هرگونه سرمایه گذاری باید عوامل غیر بهره ور را از خود دور کنیم.

در مطالب فوق عوامل غیر بهره ور، تلفات و ضایعات به خوبی قابل مشاهده و اندازه گیری است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.