کدخبر :305527 پرینت
16 مرداد 1403 - 10:30

بررسی فناوری‌های پیشرفته در المپیک فرانسه

ورزشکاران المپیکی در حال به اشتراک‌ گذاری تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای‌ هستند که برای المپیک پاریس در اختیار آنها گذاشته شده است؛ از مایو فضایی گرفته تا لباس ضد دوربین‌ مادون قرمز و گوشی هوشمند پیشرفته.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از اسکای‌نیوز، ورزشکاران المپیکی در شبکه‌‌های اجتماعی مشغول به اشتراک‌ گذاشتن تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای‌اند که برای المپیک پاریس در اختیار آنها گذاشته شده است.

مایو فضایی

برای تیم‌های شنا، تجهیزات پیشرفته‌ای وجود دارد.

تیم استرالیا از جمله تیم‌هایی است که در لباس‌ شنای آن‌ها مواد مورد استفاده در تجهیزات فضایی به کار رفته است.

این مایو‌های پیشرفته محصول شرکت «اسپیدو» (Speedo‌)‌ با ماده‌ای پوشیده شده است که ابتدا برای محافظت از ماهواره‌ها در مدار به کار می‌رفت. این ماده لباس‌ها را ضدآب می‌کند و سبب می‌شود ورزشکاران سریع‌تر حرکت کنند.

لباس ضد دوربین‌ مادون قرمز

وجود محتواهای غیراخلاقی در اینترنت هم به تولید تجهیزات بسیار پیشرفته برای ورزشکاران ژاپنی منجر شده است.

ورزشکاران زن ژاپن در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعتراض کردند که برخی تماشاچیان از طریق دوربین‌های مادون قرمز از آن‌ها عکس‌هایی گرفته‌اند که در آن‌ها، خطوط بدن یا لباس زیر آن‌ها کاملا مشخص بوده است و در طول رقابت‌ها آن‌ها را دست به دست کرده‌اند.

مطبوعات محلی ژاپن می‌گویند عکاسی بی‌پرده با دوربین‌های مادون قرمز یک مشکل روبه‌رشد برای زنان ورزشکار در این کشور است.

در واکنش به این اتفاق‌ها، در حال حاضر ورزشکاران تیم‌های والیبال، تنیس روی میز و دوومیدانی ژاپن با لباس‌هایی رقابت می‌کنند که اشعه مادون قرمز را جذب می‌کند. این فناوری مشابه فناوری به‌کار رفته در هواپیماهای رادار گریز است که سیگنال‌ رادارها را جذب و منحرف می‌کند.

گوشی هوشمند پیشرفته

در این بازی‌ها همچنین به هر ورزشکار یک گوشی تاشو جدید سامسونگ با تم (زمینه) المپیک داده‌اند که قیمت نسخه معمولی آن هزار و ۴۹ پوند است.

در المپیک توکیو ۲۰۲۰ هم به ورزشکاران گوشی رایگان داده بودند که ایموگن گرانت، عضو تیم قایقرانی بریتانیا، می‌گوید آن را تا همین اواخر که کم‌کم شروع به خراب شدن کرد، مدام استفاده می‌کرد. او در ویدیویی در تیک‌تاک گفت که ناامیدانه تلاش می‌کرد این گوشی را نگه دارد و امید داشت در المپیک امسال بتواند آن را جایگزین کند که خوشبختانه در بسته هدایایی که در این المپیک به گرانت دادند، گوشی هم بود.

این گوشی‌ها در مراسم اهدای مدال‌‌ها هم نقش بی‌نظیری دارند و پس از دریافت توزیع مدال‌ها، یکی از گوشی‌ها به ورزشکاران می‌دهند تا در این لحظه باشکوه از خود سلفی بگیرند.

بنا بر اعلام سامسونگ، این سلفی‌ها به ورزشکاران کمک می‌کند «از جشن و شادی روی سکوی جوایز خاطرات شخصی و جدید بیشتری خلق کنند و به اشتراک بگذارند».

در بسته‌های هدیه، لوازم آرایش، بطری‌های آب و کارت‌ هدیه هم وجود دارد.

اما در کنار گوشی‌های هوشمند و لوازم دیگر موجود در بسته‌های هدیه، سایر تجهیزات و لوازم فناورانه مدرن در المپیک پاریس هم در شبکه‌های اجتماعی و دیگر منابع آنلاین معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.