کدخبر :306389 پرینت
01 شهریور 1403 - 09:37

کسب بالاترین رای اعتماد تاریخ مجلس به وزرای ارتباطات توسط ستار هاشمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم گفت: خوشحالیم که دکتر هاشمی بالاترین رای اعتماد مجلس را از بین وزرای ارتباطات پیشین به دست آورده است و تمام قد حاضریم که در خدمت ایشان باشیم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم تحویل سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دکتر سید ستار هاشمی امروز پنجشنبه اول شهریورماه در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.

وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم و چهاردهم ابتدا در مقبره شهدای گمنام وزارت ارتباطات حضور یافتند و نسبت به ادای احترام به شهدا اقدام کردند.

جلسه شورای معاونین وزارت ارتباطات نیز محل عمارت کلاه فرنگی برگزار شد و عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم با انتشار کلیپی به ارائه گزارش عملکرد دوره وزارت خود پرداخت.

زارع پور در این مراسم گفت: خوشحالیم که دکتر هاشمی بالاترین رای اعتماد مجلس را از بین وزرای ارتباطات پیشین به دست آورده است و تمام قد حاضریم که در خدمت ایشان باشیم.

امیر لاجوردی، جانشین وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات در این مراسم به تشریح وضعیت شبکه ارتباطی کشور از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون پرداخت.

وی، گفت: با توجه به تجربه کاربری که داریم، تحریم و فیلترینگ باعث استفاده کاربران از فیلترشکن می شود که این موضوع باعث ایجاد اختلال در ارتباطات شده است.

در ادامه نیز به بررسی روند دولت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات در دولت سیزدهم پرداخته شد که مهمترین اقدامی که در این حوزه انجام شده، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بوده است.

علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات نیز به تشریح روند شبکه ملی اطلاعات پرداخت و گفت: تکالیف وزارت ارتباطات بین مرکز ملی و با زبان سازمان برنامه مصور شده و تا پنج سال آینده طرح ها مشخص شده است و نسبت به شبکه ملی اطلاعات مشخص شده چه اموری انجام می شود.

در ادامه این مراسم، حسین سالاریه، رییس سازمان فضایی نیز به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه فضایی در دولت سیزدهم پرداخت.

وی گفت: افزایش سریعی در طراحی و ساخت ماهواره های بومی در دولت سیزدهم داشتیم و در بحث زیرساخت نیز توسعه های چشمگیری رقم خورد که پایگاه فضایی چابهار یکی از آنهاست.

زارع پور نیز اظهار کرد: به دنبال کارهای اساسی و زیرساختی بودیم تا آینده را فدای امروز نکنیم و برخی از امور در آینده مشخص می شود.

وی ادامه داد: گام اول در پروژه فیبرنوری ایجاد پوشش بود و تا اخر سال نزدیک به دو میلیون اتصال جدید توسط اپراتورها خواهیم داشت.

وی گفت: نقش وزارتخانه را به عنوان راهبر تحقق پروژه ها پیش بردیم همچون نسخ الکترونیکی که در کنار وزارت بهداشت ایستادیم تا این پروژه محقق شود که در نهایت وزارت ارتباطات راهبر اقتصاد دیجیتال کشور شد  و به عنوان بازیگر اصلی در دولت نقش آفرینی می کند.

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، افزود: انرژی اصلی را بر روی توسعه زیرساخت های ارتباطی گذاشتیم و تلاش کردیم اجرای فرامین مقام معظم رهبری در حوزه شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دهیم و کار در این حوزه به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: برای تحقق برنامه هفتم توسعه ابزارهای جدیدی ارائه کردیم و اختیار تعرفه گذاری گرفتیم و توانستیم صلاحیت حرفه ای و فنی در مورد اعضای هیات مدیره و مدیران اپراتورهای ارتباطی را در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.