کدخبر :304176 پرینت
20 تیر 1403 - 16:15

نمایشگاه کیتکس، آموزشگاهی عملی برای دولت جدید است

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کیتکس 1403 در نشست خبری این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه کیتکس که در شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد، محیطی به عنوان آموزشگاه های عملی برای هیات دولت جدید است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست خبری شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار (کیتکس 2024) با حضور اصحاب رسانه در محل خانه‌ نوآوری و فناوری ایران (iHiT) برگزار شد. (گزارش تصویری)

نمایشگاه کیتکس را به کنفرانس ظرفیت تبدیل می‌کنیم

داوود ادیب

دکتر داوود ادیب، رئیس ‌کانون‌ هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا ضمن تشکر از آی هیت به عنوان میزبان این نشست، اظهار کرد: نکته ویژه در نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره های قبل هم افزایی بین تشکل ها است که هماهنگی آن بر عهده کانون فاوا بوده است‌.

وی، ادامه داد: پیش بینی ما این است که نمایشگاه امسال به طور تخصصی برگزار شود. شرکت کننده ها از حوزه های هوش مصنوعی، متاورس، بلاک چین و ... حضور خواهند یافت‌ تا از لبه های فناوری رونمایی شود.

ادیب، اضافه کرد: نشست ها و کارگاه های تخصصی برگزار می شوند تا نمایشگاه کیتکس را به کنفرانس ظرفیت تبدیل کنیم.‌

وی، گفت: ظرفیت خوبی را در نمایشگاه تلکام داشتیم و همان شرکت ها برای حضور در نمایشگاه کیتکس اعلام آمادگی کرده اند.

وی، اظهار کرد: روز گذشته (۱۹ تیر ماه) سازمان هوش مصنوعی افتتاح شد تا زنجیره این زیست بوم تکمیل شود، اکنون بالغ بر ۴۰ الی ۵۰ درصد شرکت های حوزه در انجمن هوش مصنوعی حضور دارند.

نمایشگاه کیتکس، آموزشگاهی عملی برای دولت جدید است

مهندس فرامرز رستگار، دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، در این نشست، گفت: نمایشگاه کیتکس که در شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد، محیطی به عنوان آموزشگاه های عملی برای هیات دولت جدید است.

فرامرز رستگار

وی گفت: در حوزه ارتباطات و اقتصاد دیجیتال نیاز به شناخت بهتری برای اداره امور کشور داریم و توسعه حوزه ارتباطات تنها به وزیر ارتباطات برنمی‌گردد و چندین دستگاه دیگر (سازمان بودجه، وزارت علوم، وزارت نفت و...) را نیز در بر می‌گیرد، در غیر این صورت بی نظمی رخ می دهد.

وی، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه کیتکس بخشی از اهداف ما است و پس از اتمام آن، کار ما آغاز می شود.

از دستاوردهای نمایشگاه کیتکس حمایت می‌کنیم

در ادامه این نشست، مهندس محمد غلامی، معاون اداره کل راهبردی طرح‌های کلان فناورانه وزارت ارتباطات، گفت: نهاد حاکمیتی همچون وزارت ارتباطات همیشه از طرح های فناورانه حمایت می کند و منابعی را نیز در نظر گرفته ایم.

غلامی

وی، اشاره کرد: تلاش می‌کنیم که از دستاوردهای نمایشگاه کیتکس که به مرحله رونمایی می رسند، حمایت کنیم.

سادینا آبایی، رئیس کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران، گفت: نمایشگاه کیتکس پروتکل های خاص خود را دارد و مقرر شده است که ارتباطی میان حوزه فناوری اطلاعات، بخش بین الملل و دولت آینده رخ دهد که می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

آبایی

شرکت مخابرات در بخش اقتصاد دیجیتال کیتکس شرکت می‌کند

مهندس کامیار، نماینده شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران در نظر دارد که در دو بخش معرفی خدمات زیرساختی حوزه و خدمات قابل ارائه در بخش اقتصاد دیجیتال شرکت کند.

مخابرات

وی، ادامه داد: لازمه تحقق و پیشرفت برنامه هفتم توسعه، حضور پررنگ شرکت های حوزه در میدان اقتصاد دیجیتال و مطالبه برنامه هفتم توسعه و تکمیل برنامه ششم توسعه است.

ظرفیت آی هیت را در کیتکس به کار می‌گیریم

رفیعی

محمد مهدی آقارفیعی، مدیر خانه نوآوری و فناوری ایران (iHit)، گفت: تمام توان خود در مجموعه آی هیت را به کار می‌گیریم تا در حوزه بین الملل نمایشگاه کیتکس ارزش افزوده های خوبی داشته باشیم.

کیتکس

سمیه قاصدی، مجری نمایشگاه کیتکس، اظهار کرد: محورهای نمایشگاه کیتکس ۱۴۰۳، شامل هوش مصنوعی، شهر هوشمند، فناوری های نوین مالی، اینترنت اشیا، هنرهای تصویری و رسانه دیجیتال است.

از صاحب نظران حوزه در نمایشگاه کیتکس دعوت می‌کنیم

اسماعیل ثنایی، نایب رییس انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، در این نشست گفت: با توجه به شروع دولت جدید، معتقد هستم که زمان برگزاری این نمایشگاه، زمان خوبی است تا مدیران جدید با فضای خدمات و حوزه ارتباطات آشنا شوند.

ثنایی

وی، ادامه داد: بحث بین المللی بودن بسیار حائز اهمیت است و دکتر پزشکیان، رییس جمهور منتخب، در یکی از مناظره های خود گفته بود که همانطور که در بخش های ورزشی از تیم های خارجی بهره می گیریم در حوزه ارتباطات نیز باید چنین اتفاقی رخ دهد و از اطلاعات آنها استفاده شود.

ثنایی، خاطرنشان کرد: در دنیا دولت ها تصدی‌گر هستند و ۹۶ درصد از نوآوری ها در دنیا توسط بنگاه ها و بخش کمی توسط دولت ها صورت می‌گیرد و ضرورت دارد که از صاحب نظران حوزه در نمایشگاه کیتکس دعوت با عمل آوریم.

باید به دعوت از شرکت های خارجی در کیتکس پرداخته شود

مهدوی

مهندس مهدوی رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های نرم افزاری (آشنا)، عنوان کرد: اکنون بهترین زمان برگزاری نمایشگاه است، چراکه دولت تغییر کرده است و در حال حاضر باید به دعوت از شرکت های خارجی پرداخته شود.

عطار زادگان، رئیس کمیسیون مالی - حقوقی اتحادیه مخابرات ایران، گفت: قطعا یکی از وظایف ما که از بازیگران اصلی هستیم، بسترسازی برای حضور اعضای اتحادیه در نمایشگاه کیتکس است.

وی، تاکید کرد: این نمایشگاه در برگیرنده همه ابعاد صنعت است و امیدواریم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

کیتکس بستری برای شناخت نیازها در حوزه اقتصاد دیجیتال است

مسعودی، دبیرکل انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، گفت: نمایشگاه کیتکس بستری برای شناخت نیازها در حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال است؛ این نمایشگاه موقعیت خوبی برای رشد می باشد تا کشورهای خارجی در صورتی که خواهان استفاده از خدمات ایرانی هستند، خدمات به آنها ارائه شود.

حبیبی

هاشم حبیبی، نائب رییس انجمن صنفی افتا، گفت: نمایشگاه کیتکس با توجه به اینکه به صورت بین المللی برگزار می شود، فضای خوبی است تا تعدادی از متخصصین به کیش بیایند و بازدید داشته باشند و این بازدیدها نقطه قوت این نمایشگاه است، تا بدین صورت با دستاوردها آشنا شوند تا انشالله به قرارداد منجر شود.

حسین محمدی اصل، کارشناس حوزه ارتباطات و امور بین الملل مخابرات، گفت: بهره گیری هر چه بیشتر از مجموعه سیاست های خارجی ضرورت دارد.

وی، ادامه داد: مهمانان رویداد کیتکس مهمانان امروز و سفیران فردا هستند تا در آینده به مشتریان کشور تبدیل شوند.

مهندس کامیار، نماینده شرکت مخابرات ایران هم در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا، گفت: یکی از سیاست های مخابرات فعال سازی و کمک به شرکت های کوچک و دانش بنیان است تا در این راستا آنها خدماتی ارائه دهند. برنامه هایی در این زمینه دایم که منتشر خواهد شد.

کیتکسکیتکس

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

عکاس: سهند بیژن نیا

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.