کدخبر :304160 پرینت
20 تیر 1403 - 09:48

هوش مصنوعی در نقش «مکمل انسان» باقی می‌ماند

با افزایش استقلال هوش مصنوعی در کارهایی که کمتر حیاتی هستند، اعتماد بشر به آن تدریجا توسعه می‌یابد و ممکن است این فناوری در نقش «مکمل انسان» باقی بماند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مجله فوربز در مقاله‌ای کارشناسی به تحلیل آینده هوش مصنوعی مولد و کارکرد آن در زندگی بشر پرداخته است و نتیجه گرفته که این فناوری عموما در نقش «مکمل انسان» باقی می‌ماند.

به گفته فوربز، هوش مصنوعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و وظایفی همچون تولید محتوای متنی و تصویری، محافظت کامپیوتر از ویروس، و نگارش برنامه‌های کامپیوتری را انجام می‌دهد.

با این وجود، اعتماد کامل به هوش مصنوعی برای وظایف سطح متوسط ​​و بالا چالش‌برانگیز است. رهبران صنایع بر ضرورت نظارت انسانی بر فرآیندهای هوش مصنوعی برای اطمینان از کارکرد درست و انطباق اخلاقی آن تاکید می‌کنند.

لذا نقش هوش مصنوعی به جای اینکه جایگزینی بشر باشد، حمایت‌کننده است. در برنامه‌های کم‌خطر مانند فیلتر هرزنامه و مدیریت موجودی، این فناوری برتری دارد، اما هنوز برای تصمیم‌گیری‌های مستقل در سناریوهای پیچیده آماده نیست.

به گفته فوربز، با افزایش استقلال هوش مصنوعی در کارهایی که کمتر حیاتی هستند، اعتماد بشر به آن تدریجا توسعه می‌یابد. با بهبود هوش مصنوعی و قابل اعتمادتر شدن آن، کارهای معمولی ممکن است تا حد زیادی خودکار شوند و کارکنان انسانی وقت بیشتری برای کارهای معنی‌دارتر پیدا کنند.

برای اطمینان از یکپارچگی ایمن هوش مصنوعی، رهبران صنایع از سیستم‌های نظارتی با کمک هوش مصنوعی و مشارکت انسانی در طول چرخه عمر هوش مصنوعی، از طراحی و توسعه گرفته تا استقرار و استفاده مداوم، حمایت می‌کنند.

این شامل همراستایی برنامه‌های هوش مصنوعی با ارزش‌های کمپانی، استفاده از داده‌های آموزشی متنوع برای ایجاد خروجی‌های دقیق، و توانمندسازی کارکنان برای مداخله در صورت لزوم است.

در نتیجه، در حالی که هوش مصنوعی در عملیات تجاری به توسعه ادامه می‌دهد، نظارت انسانی حیاتی باقی خواهد ماند و همکاری انسان‌ با هوش مصنوعی به عنوان راهی برای بهینه‌سازی نتایج کار در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.