کدخبر :306199 پرینت
28 مرداد 1403 - 15:43

تأکید بر اهمیت هوش مصنوعی در دنیای امروز

رییس مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه فناوری مدیران سازمان‌ها و صنایع گوناگون است، گفت: موارد کاربرد متعدد و مزایای بسیار هوش مصنوعی در تسریع و بهبود امور و افزایش بهره‌وری کسب و کار سبب شده تا مدیران و رهبران سازمان‌ها و صنایع، میل شدیدی به استفاده از آن داشته باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مدرسه تابستانه‌ با ‏عنوان «هوش مصنوعی؛ از اصول و مفاهیم تا استقرار سازمانی» توسط مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

مدرسه تابستانه هوش مصنوعی، به همت مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرصتی طلایی را برای آشنایی با ابعاد مختلف این فناوری نوظهور برای مدیران و کارکنان سازمان ها فراهم کرد.

دکتر مجتبی مازوچی، رییس مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال، با تأکید بر اهمیت هوش مصنوعی در دنیای امروز و با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه فناوری مدیران سازمان‌ها و صنایع گوناگون است، اظهار کرد: موارد کاربرد متعدد و مزایای بسیار هوش مصنوعی در تسریع و بهبود امور و افزایش بهره‌وری کسب و کار سبب شده تا مدیران و رهبران سازمان‌ها و صنایع، میل شدیدی به استفاده از آن داشته باشند؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا این دوره در تابستان امسال، جهت بهره برداری سازمان ها برگزار شود.

وی همچنین در ادامه به اهداف برگزاری این مدرسه اشاره کرد و توضیح داد: هدف اصلی این رویداد آشنایی با مفاهیم، اجزاء و مولفه‌های دانشی هوش مصنوعی، معرفی فرصتهای شغلی آتی شامل آینده مشاغل و مشاغل آینده متأثر از هوش مصنوعی بود.

مازوچی در ادامه افزود: همچنین آشنایی با ملاحظات و چالش های استقرار هوش مصنوعی در سازمان و روش‌شناسی چگونگی استخراج و تدقیق مسائل هوش مصنوعی، آماده سازی مدیران و کارکنان جهت پذیرش و استقرار هوش مصنوعی سازمانی، ارتقای دانش مدیران  و متخصصین در رابطه با هوشمندسازی صنعتی و توانمندسازی مدیران و متخصصین در زمینه نوآفرینی کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی از دیگر مواردی بود که در برگزاری این دوره تابستانه مورد لحاظ قرار گرفت.

وی همچنین درباره جزئیات بیشتر برگزاری این رویداد، توضیح داد: مدرسه تابستانه هوش مصنوعی، طی پنج روز با حضور مدیران و نمایندگان سازمان های مختلف و همچنین استقبال علاقمندان به این حوزه برگزار شد که در این رویداد به موضوعاتی همچون مبانی و مفاهیم هوش مصنوعی، فرصت‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی، هوشمندسازی صنعتی و مدلهای بلوغ هوش مصنوعی پرداختیم.

رییس مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با تاکید بر سرعت پیشرفت هوش مصنوعی، خاطرنشان کرد: برگزاری مدرسه تابستانه هوش مصنوعی، گامی موثر در جهت ارتقای دانش و آگاهی مدیران و متخصصان کشور در این حوزه نوظهور بود و با توجه به اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در زندگی روزمره و کسب‌وکارها، برگزاری مستمر چنین دوره‌هایی و حمایت از تحقیقات و توسعه در این حوزه، امری ضروری به حساب میرود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.