کد مطلب: 

296498

استقبال مهمانان خارجی نمایشگاه الکامپ از مذاکرات تجاری با شرکت‌های ایرانی

در رویداد الکامپ 1403 که با حضور مهمانان خارجی از کشورهای «روسیه، لبنان، چین، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن، ارمنستان و هند» در حال برگزاری است، در حالی مذاکرات مهمانان خارجی با شرکت‌های ایرانی با هماهنگی و مدیریت خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در جریان است که حضور در این مذاکرات و امضاء تفاهم‌نامه با استقبال طرف‌های ایرانی و خارجی مواجه شده است.
استقبال مهمانان خارجی نمایشگاه الکامپ از مذاکرات تجاری با شرکت‌های ایرانی

سعید سعیدی، مشاور بین الملل ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون برگزاری جلسات B2B شرکت های ایرانی با شرکت‌های خارجی حاضر در الکامپ، گفت: امسال با توجه به تجاربی که از سال‌های پیش کسب کرده بودیم، تمرکز خود را بر موضوع اطلاع‌رسانی گذاشتیم، چراکه برخی از افراد و شرکت‌ها بعد از زمان نمایشگاه متوجه برگزاری نشست های تجاری با شرکت های غیر ایرانی می‌شدند و در همین راستا از سازمان نصر و سایر تشکل‌های حوزه فاوا درخواست انتشار برنامه نمایشگاه را کردیم و  نیز اطلاع رسانی مقتضی در نمایشگاه از طریق رسانه های مختلف انجام شد.

وی، ادامه داد: برای تمام مجموعه های صاحب غرفه در نمایشگاه الکامپ، یک نامه از سمت معاونت علمی ریاست جمهوری با امضای دکتر ملازاده دبیر محترم ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ارسال و به تک تک غرفه ها اعطا کردیم و تنها در روز دوم الکامپ بیش از ۲۵۰ جلسه برگزار شد. در همین راستا پلتفرمی ایجاد کرده بودیم تا شرکت های ایرانی با ورود به پلتفرم، پروفایل شرکت‌های خارجی را مشاهده و جلساتی را نیز ثبت نام و رزرو کنند.

سعیدی، افزود: کشورهایی همچون روسیه، لبنان، چین، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن، ارمنستان و هند در نمایشگاه الکامپ امسال حضور پیدا کرده‌اند؛ 56 مهمان در نمایشگاه حضور دارند و قریب به 40 شرکت در سالن 38 حضور دارند که خود غرفه دار هستند و تنها موضوع اطلاع رسانی را برای آنها انجام دادیم که اکثرا از کشورهای روسیه و چین هستند.

استقبال مهمانان خارجی نمایشگاه الکامپ از مذاکرات تجاری با شرکت‌های ایرانی

مشاور بین الملل ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تاکید کرد: تمامی جلسات برگزار شده در این نمایشگاه صورت جلسه خواهد شد و سه هفته پس از اتمام نمایشگاه تا شش ماه پس از آن فرآیند دنبال کردن شرکت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما این بود که لیستی از شرکت‌های ایرانی را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار دادیم و آنها نیز می توانند انتخاب کنند که با کدام شرکت‌ ایرانی جلسه داشته باشند؛ با این وجود طبیعی است که زمان آزاد داشته باشند و در چنین شرایطی همراه تور لیدر به مشاهده نمایشگاه می‌پردازند.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست‌ها اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-07-02 11:44

افزودن دیدگاه جدید