کد مطلب: 

296470

جلیلی: سرعت فعلی اینترنت قابل دفاع نیست، باید سرعت اینترنت چند ده برابر شود

سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سرعت اینترنت ما قابل دفاع نیست، گفت: در طول چهار سال ریاست جمهوری آتی، سرعت اینترنت موبایل باید ۱۰ برابر و اینترنت ثابت ۵۰ برابر افزایش یابد.
جلیلی: سرعت فعلی اینترنت قابل دفاع نیست، باید سرعت اینترنت چند ده برابر شود

به گزارش سیتنا، دکتر سعید جلیلی، صبح امروز دوشنبه ۱۱ تیرماه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در تالار خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در نشست با فعالین اقتصاد دیجیتال کشور حضور یافت.

جلیلی در این دیدار اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه جایگاه ویژه ای برای فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است و دولت باید فناوری اطلاعات را از سهم ۷.۹ درصدی به ۱۵ درصد در ۵ سال آینده برساند. 

وی گفت: فیبرنوری تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و یکی از مباحث مهم است که باید ادامه پیدا کند و به ۱۰۰ درصد برسد.

وی افزود: سرعت اینترنت قابل دفاع نیست. سرعت اینترنت موبایل حداقل ۱۰ برابر و اینترنت ثابت باید ۵۰ برابر افزایش پیدا کند و این جزو برنامه‌هایی است که برای آن بررسی‌های لازم انجام گرفته است.

وی با اشاره به شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش پرشکوه»، افزود: دولت باید بتواند بستری را ایجاد کند که هر کسی نقش خودش را به بهترین شکل ایفا کند و منظور ما از دولت نقش‌آفرین این است البته مقاومت‌هایی می‌شود و یک جاده هموار وجود ندارد. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در هشت سال رشد کشور منفی و صفر شد و به متوسط هفت دهم درصد رسید. جبران این عقب‌ماندگی باید با رشد جهش‌گونه صورت گیرد. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصل بر استفاده حداکثری از فرصت اینترنت است. جاده همیشه باید باز باشد. اما یک روزی هم شاید برف باشد و بگویند آهسته حرکت کنید. 

جلیلی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ به دهها دانشگاه رفتم و هر جلسه سه چهار ساعت طول کشید. اگر دولت می خواهد تنظیم گری داشته باشد مشورت دولت با اصناف باید اقدامی پیشینی باشد. اگر می‌خواهد مقرره‌ای بگذارد اول نظر صنف را بپرسد و نظر خودش را هم تبیین کند. تنظیم گری دولت نباید مانع کار باشد. 

وی در بخشی از اظهارات خود به مقوله تخصیص ارز اشاره کرد و در این باره افزود: بین تامین و تخصیص ارز فاصله‌ای است که در بسیاری جاها غیر ضرور است. به عنوان نمونه برای تامین زیرساخت و یا تجهیزات ثبت سفارشی صورت می‌گیرد و قرار است که ارز تخصیص یابد و ممکن است پس از آن در بانک مرکزی ۳ تا ۴ ماه طول بکشد از سوی دیگر وقتی مطمئن هستید که ارز به شما تخصیص داده خواهد شد از بازار آزاد ارز را تهیه می‌کنید؛ این درحالیست که اگر این موضوع اولویت دارد باید ارز به آن تخصیص داده شود تا به بازار شوک وارد نکند. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در این راستا، وزارت صمت، بانک مرکزی و در برخی موارد وزارت بهداشت یا وزارت کشاورزی بسته به نوع کالاها باید در زمینه تخصیص ارز ورود پیدا کنند. این مسأله از فردای انتخابات انجام می‌شود. 

جلیلی درباره صدور مجوزها گفت: اگر قرار است آیین‌نامه‌ای نوشته شود این را شما پیشنهاد بدهید و پیشگام شوید. در برنامه هفتم توسعه دولت باید ۴۵ برنامه اقتصادی بنویسد. بخش‌ها نسبت به تحولات مقاومت می‌کنند. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  اقتصاد دیجیتال یک بعد راهبردی دارد. آمریکایی‌ها در بحث هوش مصنوعی دنبال این هستند که بقیه کشورها را محدود کنند. هوش مصنوعی یک بخشی از اقتصاد دیجیتال است و همه آن نیست. ما در نقطه عطف فناوری‌ها مثل رادیو و تلویزیون غایب بودیم اما اکنون در بزنگاه تاریخی دیگر غایب نیستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-07-01 15:00

افزودن دیدگاه جدید