کدخبر :296487 پرینت
11 تیر 1403 - 19:34

پزشکیان در مناظره با جلیلی: پول فیلترشکن‌ها در جیب چه کسانی می‌رود؟ مالیات هم نمی‌دهند!

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، گفت: زمانی تظاهرات و اعتصابات بود و فیلترینگ اعمال شد، ولی الان که هیچ خبری نیست؛ چرا الان فیلتر می‌کنید و مردم را از زندگی ساقط می‌کنید؟ چه کسانی الان پول فیلترشکن‌ها را می خورند؟ مالیات هم نمی دهند!

متن خبر

به گزارش سیتنا، اولین مناظره نامزدهای راه‌یافته به مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور کاندیداها؛ مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با موضوع فرهنگی ـ سیاسی برگزار شد.

سوال چهارم:

مشخصاً مرز مسئولیت پذیری و محدودیت در فضای مجازی کجاست؟

جلیلی: بخش عمده‌ای از فرصتها در فضای مجازی است

سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از باورهای من این است که یک بخش عمده‌ای از فرصتها در فضای مجازی است و فضای مجازی با فضای حقیقی عجین شده و دولت باید برای آن برنامه داشته باشد. باید بگوییم چطور می‌خواهم سرعت اینترنت را زیاد کنیم. بر اساس محاسبات ما باید سرعت اینترنت موبایل 10 برابر و اینترنت ثابت باید 50 برابر افزایش پیدا کند.

جلیلی تصریح کرد: در هر عرصه‌ای برای اینکه بتوانید از آن بهره برداری حداکثری داشته باشید باید برخورد مسئولانه با آن داشته باشیم و مسئولیت پذیر باشیم. در عرصه‌های مختلف مسئولیت پذیری باید طبق قانون بوده و سلیقه‌ای نباشد آنوقت این فضای مجازی موثر می‌شود. ما نیروی انسانی بسیار ارزشمند داریم و یکی از مطالبات فعالان مجازی این است که برخی اقدامات را ما خودمان انجام می‌دهیم دولت باید در بحث تنطیم گری ورود کند و آنوقت خود مردم خیلی از کارها را به بهرترین شکل انجام می دهند؛ لذا ادارات باید پناهگاه مردم باشند.

پزشکیان: محدودیت اینترنت در مواقع خاص قابل قبول است اما نه برای ایام عادی

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه مناظره گفت: تمام دنیا در مواقع خاص محدودیت برای اینترنت دارند اما نه برای ایام عادی.

وی افزود: الان مردم بیش از اینترنت پول فیلترشکن می‌دهند و در این فیلترشکن تازه آن محدودیت و کنترل هم دیگر نیست و به هر سایتی خواهند رفت.

پزشکیان ادامه داد: فیلترینگ و اینترنت آزاد در کجا باید رعایت شود. نمی‌توانید بگویید ما می‌خواهیم در یک قفس زندگی کنیم و ارتباطی با دنیا نداشته باشیم. مثلا در دانشگاه‌ها برای ارتباط با دنیا به اینترنت آزاد نیاز است.

وی ادامه داد: صاحبان شرکت‌ها با پلتفرم‌های بزرگ صحبت کنند و این  مسئله مسئولیت‌پذیری را حل کنند. چه کسانی هستند که الان فیلترشکن‌ها را می‌دهند؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیلی‌ها با کاری که در فضای مجازی شد کسب و کارشان را از دست دادند. در وضعیت عادی همه دارند از فیلترشکن استفاده می‌کنند؛ چرا اینطور است؟

پزشکیان تصریح کرد: یک وقتی تظاهرات و اعتصابات بود ولی الان که هیچ خبری نیست؛ چرا الان فیلتر می‌کنید و مردم را از زندگی ساقط می‌کنید و دانشگاه‌ها و بیمارستانها را هم با مشکل روبرو می‌کنید؟

وی ادامه داد: باید کاری کنیم مردم در فضای مجازی راحت زندگی و درآمد کسب کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کجای دنیا مثل ما عمل می‌کند؟‌ ما از خودمان قرار نیست چیزی را اختراع  کنیم. مشابه دنیا عمل کنیم.  ما داریم مردم را از زندگی ساقط می‌کنیم.

پزشکیان تاکید کرد: چه کسانی الان پول فیلترشکن‌ها را می خورند؟ مالیات هم نمی دهند!

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
4 + 3 =
به عنوان مثال. برای 1+3، 4 را وارد کنید.