کد مطلب: 

296487

پزشکیان در مناظره با جلیلی: پول فیلترشکن‌ها در جیب چه کسانی می‌رود؟ مالیات هم نمی‌دهند!

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، گفت: زمانی تظاهرات و اعتصابات بود و فیلترینگ اعمال شد، ولی الان که هیچ خبری نیست؛ چرا الان فیلتر می‌کنید و مردم را از زندگی ساقط می‌کنید؟ چه کسانی الان پول فیلترشکن‌ها را می خورند؟ مالیات هم نمی دهند!
پزشکیان در مناظره با جلیلی: پول فیلترشکن‌ها در جیب چه کسانی می‌رود؟ مالیات هم نمی‌دهند!

به گزارش سیتنا، اولین مناظره نامزدهای راه‌یافته به مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور کاندیداها؛ مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با موضوع فرهنگی ـ سیاسی برگزار شد.

سوال چهارم:

مشخصاً مرز مسئولیت پذیری و محدودیت در فضای مجازی کجاست؟

جلیلی: بخش عمده‌ای از فرصتها در فضای مجازی است

سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از باورهای من این است که یک بخش عمده‌ای از فرصتها در فضای مجازی است و فضای مجازی با فضای حقیقی عجین شده و دولت باید برای آن برنامه داشته باشد. باید بگوییم چطور می‌خواهم سرعت اینترنت را زیاد کنیم. بر اساس محاسبات ما باید سرعت اینترنت موبایل 10 برابر و اینترنت ثابت باید 50 برابر افزایش پیدا کند.

جلیلی تصریح کرد: در هر عرصه‌ای برای اینکه بتوانید از آن بهره برداری حداکثری داشته باشید باید برخورد مسئولانه با آن داشته باشیم و مسئولیت پذیر باشیم. در عرصه‌های مختلف مسئولیت پذیری باید طبق قانون بوده و سلیقه‌ای نباشد آنوقت این فضای مجازی موثر می‌شود. ما نیروی انسانی بسیار ارزشمند داریم و یکی از مطالبات فعالان مجازی این است که برخی اقدامات را ما خودمان انجام می‌دهیم دولت باید در بحث تنطیم گری ورود کند و آنوقت خود مردم خیلی از کارها را به بهرترین شکل انجام می دهند؛ لذا ادارات باید پناهگاه مردم باشند.

پزشکیان: محدودیت اینترنت در مواقع خاص قابل قبول است اما نه برای ایام عادی

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه مناظره گفت: تمام دنیا در مواقع خاص محدودیت برای اینترنت دارند اما نه برای ایام عادی.

وی افزود: الان مردم بیش از اینترنت پول فیلترشکن می‌دهند و در این فیلترشکن تازه آن محدودیت و کنترل هم دیگر نیست و به هر سایتی خواهند رفت.

پزشکیان ادامه داد: فیلترینگ و اینترنت آزاد در کجا باید رعایت شود. نمی‌توانید بگویید ما می‌خواهیم در یک قفس زندگی کنیم و ارتباطی با دنیا نداشته باشیم. مثلا در دانشگاه‌ها برای ارتباط با دنیا به اینترنت آزاد نیاز است.

وی ادامه داد: صاحبان شرکت‌ها با پلتفرم‌های بزرگ صحبت کنند و این  مسئله مسئولیت‌پذیری را حل کنند. چه کسانی هستند که الان فیلترشکن‌ها را می‌دهند؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیلی‌ها با کاری که در فضای مجازی شد کسب و کارشان را از دست دادند. در وضعیت عادی همه دارند از فیلترشکن استفاده می‌کنند؛ چرا اینطور است؟

پزشکیان تصریح کرد: یک وقتی تظاهرات و اعتصابات بود ولی الان که هیچ خبری نیست؛ چرا الان فیلتر می‌کنید و مردم را از زندگی ساقط می‌کنید و دانشگاه‌ها و بیمارستانها را هم با مشکل روبرو می‌کنید؟

وی ادامه داد: باید کاری کنیم مردم در فضای مجازی راحت زندگی و درآمد کسب کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کجای دنیا مثل ما عمل می‌کند؟‌ ما از خودمان قرار نیست چیزی را اختراع  کنیم. مشابه دنیا عمل کنیم.  ما داریم مردم را از زندگی ساقط می‌کنیم.

پزشکیان تاکید کرد: چه کسانی الان پول فیلترشکن‌ها را می خورند؟ مالیات هم نمی دهند!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-07-01 23:04

افزودن دیدگاه جدید