کد مطلب: 

296471

توسعه خدمات زیرساختی مخابرات در انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به انتخابات مجلس

با توجه به لزوم به روزرسانی همیشگی بخش های فنی مخابرات برای تامین امنیت شبکه و تکمیل پوشش ارتباطی، این شرکت با صرف منابع مالی از درآمدهای محدود شرکت، تا حد امکان در فاصله تقریبی چهارماهه مابین دو انتخابات، پوشش ارتباطی شرکت مخابرات ایران را با تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی در انتخابات ریاست جمهوری، با ارتقای کیفی و کمی شاخص‌ها به صورت مناسبی مبتنی بر عدد و رقم قابل ارائه برقرار نموده است.
انتخابات مجلس

به گزارش سیتنا، در فاصله زمانی کوتاه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، افزایش کمی و کیفی گسترده ای در ارائه خدمات زیرساختی مخابرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر، نسبت به انتخابات قبل محقق شد که نشان‌گر تقویت مستمر پوشش شبکه ثابت و سیار توسط مجموعه مخابرات و افتخاری در تحقق خدمت‌رسانی واقعی در حوزه پایداری ارتباطات است.

با توجه به لزوم به روزرسانی همیشگی بخش های فنی مخابرات برای تامین امنیت شبکه و تکمیل پوشش ارتباطی، این شرکت با صرف منابع مالی از درآمدهای محدود شرکت، تا حد امکان در فاصله تقریبی چهارماهه مابین دو انتخابات، پوشش ارتباطی شرکت مخابرات ایران را با تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی در انتخابات ریاست جمهوری، با ارتقای کیفی و کمّی شاخص‌ها به صورت مناسبی مبتنی بر عدد و رقم قابل ارائه برقرار نموده است.

بر طبق شواهد و موارد ارسالی از استان ها، این پیشرفت و تامین امنیت و پوشش ارتباطی در بخش های متنوعی انجام شده و در نتیجه این تکمیل پوشش و افزودن فناوری های جدید به استان های مختلف، امنیت و پایداری ارتباطات انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر ۱۴۰۳، تا چندین برابر نسبت به انتخابات مجلس و خبرگان، افزایش یافت.

این موارد شامل ارتقای فنی و شبکه زیرساختی مخابرات،افزایش پوشش ثابت و سیار و همچنین رونمایی از سایت های جدید در مناطق مختلف مخابراتی است.

در استان اردبیل، راه اندازی ۱۵ دستگاه اکسس، ۶۵ کیلومتر تبدیل فیبر هوایی به خاکی و ۲۰۰کیلومتر فیبر uso اجرایی شد؛ همچنین، در استان اصفهان در فاصله زمانی مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال گذشته تا انتخابات ریاست جمهوری، ۴۴ سایت جدید همراه اول و همچنین ۷۹ مورد ارتقاء تکنولوژی باند پهن ۳g و ۴gنصب و بهره برداری شده که تکمیل هر چه بیشتر پوشش شبکه همراه اول در شعب انتخاباتی را به دنبال داشته است.

در انتخابات ریاست جمهوری ۸تیر، استان مازندران با توجه به ظرفیت مسافر پذیری در فصل تابستان و اهمیت پوشش بهتر، با فراهم کردن ۳۲۲۹ حوزه اخذ رأی، اولین استان در اتصال کامل دهیاری ها و بخشداری ها به فیبر نوری است.

علاوه بر آن با تمهیدات انجام شده در حفاظت از تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در مخابرات منطقه مازندران، علی رغم بارندگی‌ های  شدید که منجر به وقوع سیل در شهرستان های سوادکوه و ساری گردید، توانست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را با استعلام آنلاین مبتنی بر فیبر نوری به صورت صد درصدی پوشش دهد.

در استان فارس، افزودن ۱۵ مورد تکنولوژی جدید به سایت های ارتباطی موجود، راه اندازی ۸ سایت جدید و همچنین، ایجاد لینک‌پروتکشن برای ۸ سایت از اقدامات مهم در این مدت بوده است.

استان آذربایجان شرقی با افزودن ۴۴ مورد تکنولوژی جدید به سایت های فعلی، دو مورد تعویض دکل و راه اندازی ۲۸ سایت جدید را به منظور تامین و تکمیل پوشش ارتباطی انجام داده است.

آمار تغییرات از دوره قبل محسوس بوده و در استان آذربایجان غربی ۹ سایت جدید و ۶ تعویض دکل انجام شده است. ایجاد ۱۴ سایت همراه اول در استان ایلام، و نصب و افزایش تکنولوژی ۱۱ سایت جدید پس از دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان از تغییرات مهم است.

در استان خراسان رضوی، نصب و راه اندازی فناوری های جدید همراه اول از انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تا انتخابات ۸ تیرماه ۱۴۰۳، قابل توجه است؛ به نحوی که پنجاه و هشت سایت با تقویت و ارتقاء فناوری، در تضمین و تامین ارتباطات و پایداری آن تاثیرگذار بوده است.

همچنین، از بین سایت های ارتباطی که در استان خراسان رضوی تقویت شده اند، به منظور پوشش نقاط کور و تکمیل ارتباط، در این مدت ۱۹ سایت جدید در مناطق مختلف استان راه اندازی شده است.

در استان کردستان،  فعال سازی رومینگ همراه اول در ۱۹ سایت روستایی، نصب و تعویض باطری در ۱۰۱ سایت استان، اتمام اجرای اکسترنال آلارم در ۵۰۰ سایت تلفن همراه و آماده باش کامل اکیپ های نگهداری شبکه سیار ، اقدامات مهم این منطقه برای تامین امنیت و ارتباطات پایدار مخابراتی در  این فاصله زمانی برای برگزاری انتخابات بوده است.

شرکت مخابرات ایران در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق پهناور و استان های بزرگ ، تلاش خود را بر افزایش مستمر ارتباط به منظور رفع نیاز مشتریان و استفاده لازم در رویدادهای ملی قرارداده است و در همین راستا، حوزه شبکه مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان ،نصب باتری در ۱۸مرکز تلفن ،بهینه سازی فیبر نوری نقاط حادثه خیز دهانه پل ها و اخذ پهنای باند پشتیبان بین استانی از زیرساخت جهت پایداری ارتباط  پنج مسیر را در این مدت محقق ساخته است.

راه اندازی پنج سایت ارتباطی جدید در منطقه بلوچستان، ۲۹ دیزل پرتابل در سایت های اصلی ،ارتقاء تکنولوژی ۹۵ سایت ارتباطی و تعویض دکل برای بهبود پوشش مخابراتی مناطق گسترده استان از دیگر اقدامات مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان برای بهبود پایداری و تضمین ارتباط بهینه بین بخش های مختلف این استان است. همچنین، نصب و راه اندازی ۴ عدد روتر برای ایجاد پروتکشن در لایه ۳ در شهرستان های زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار از اقدامات مخابرات این منطقه بوده است.

در استان قزوین هم تغییرات و افزایش قدرت شبکه های ارتباطی محسوس است، به نحوی که تعداد شعب انتخابات ریاست جمهوری در استان قزوین به تعداد ۱۰۸۹ شعبه، شامل ۲۵۹ شعبه سیار و ۸۳۰ شعبه ثابت رسید، همچنین صددرصد خدمات شعب به صورت آنلاین شده و حضور دائم کارشناس فنی دیتا در ستاد انتخابات استان از پنجشنبه تا شنبه، به همراه برگزاری مانور پایداری ارتباطات و برق در استان، مجموعه کاملی از پیشرفت و تکمیل ارتباطات در این استان را به منصه ظهور رساند.

بر اساس این گزارش، در استان همدان تعداد شعب به۱۳۱۳ شعبه شامل ۹۷۲ شعبه ثابت  و ۳۴۱ شعبه سیار افزایش یافت. همچنین در استان سمنان، راه اندازی ۳ سایت ارتباطی جدید، هشت مورد ارتقاء فناوری سایت های موجود و سه مورد تعویض دکل جهت تقویت ارتباطات انجام شد.

در استان یزد نیز ۱۷ سایت از انتخابات قبلی اضافه شده  که ۸سایت روستایی و ۹ سایت شهری نقش به سزایی در پوشش کامل ارتباطی این استان ایفا کردند.

۳۵ سایت این استان، با ارتقا تکنولوژی، شرایط مناسب تری برای حضور مردم در پای صندوق های رای فراهم کردند و مجموعا در استان یزد، ۹۶ سایت در بخش های پهناور و گسترده آن، با تقویت زیرساختی سطح فناوری، شرایط مساعدی را برای تکمیل پوشش ارتباطات ثابت و سیار فراهم آوردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-07-01 15:05

افزودن دیدگاه جدید