کد مطلب: 

296396

نتفلیکس: هوش مصنوعی جای نویسندگان را نمی‌گیرد

مدیر اجرایی نتفلیکس معتقد است که هوش مصنوعی نمی تواند فیلمنامه‌ای بهتر از یک نویسنده بزرگ بنویسد یا جایگزین بازیگری عالی شود، قرار نیست هوش مصنوعی شغل کسی را بگیرد، ولی کسی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، ممکن است کار شما را بگیرد.
هوش مصنوعی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، تد ساراندوس، مدیر اجرایی «نتفلیکس» می‌گوید مطمئن است که هوش مصنوعی جای تولیدکنندگان محتوای سینمایی را نمی‌گیرد. با این حال، او می‌افزاید که احتمالا کارکنان این صنعت یاد خواهند گرفت از هوش مصنوعی به طور موثر استفاده کنند، که باعث جایگزینی آنها با افرادی می‌شود که این فناوری را نمی‌شناسند.

به گفته ساراندوس: «من بیش از این به انسان ایمان دارم. باور نمی‌کنم که هوش مصنوعی بتواند فیلمنامه‌ای بهتر از یک نویسنده بزرگ بنویسد، یا جایگزین بازیگری عالی شود، و اینکه ما نتوانیم تفاوت آنها را تشخیص دهیم. قرار نیست هوش مصنوعی شغل شما را بگیرد، ولی کسی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، او ممکن است کار شما را بگیرد.»

ساراندوس با بیان اینکه از نویسندگان، کارگردانان و تدوین‌گران انتظار دارد از هوش مصنوعی استفاده کنند، گفت: چیزهایی است که امروز در فضای هنرهای خلاقانه اتفاق می‌افتد یک نوع پیشرفت طبیعی است، و می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای انجام بهتر وظایف و کارآمدتر و مؤثرتر کردن کارها بهره گرفت.

ساراندوس گفت که امیدوار است هوش مصنوعی بتواند حوزه فیلمسازی را توسعه دهد و انواع جدیدی از محتوا را تولید کند که انسان‌ها نمی‌توانند. او تأثیر بالقوه‌ای که هوش مصنوعی می‌تواند بر این صنعت داشته باشد را با جهش عظیم از انیمیشن‌های دستی به انیمیشن‌های رایانه‌ای مقایسه کرد و گفت: امروزه واحدهای تولید انیمیشن بسیار بیشتر از گذشته کارکن استخدام می‌کنند.

ساراندوس درباره مزایای بالقوه هوش مصنوعی در آینده هنرهای خلاقانه گفت که نسبت به پتانسیل آن خوشبین است. به نظر وی، با وجودی که تقریبا با تمام جنبه‌های پیشرفت فناوری در صنعت سرگرمی مبارزه شده است، اما این پیشرفت‌ها در نهایت به رشد کسب و کار کمک کرده‌اند و هوش مصنوعی نیز چنین خواهد بود.

مدیر اجرایی نتفلیکس در پایان تاکید کرد که تا چند سال پیش به خاطر کیفیت نسبتا پایین محصولات دراماتیک تلویزیونی، مردم به ندرت رغبت می‌کردند فیلم‌های بزرگ را از تلویزیون تماشا کنند و به همین دلیل هم استودیوهای فیلمسازی مجوز تولید فیلم‌های خود را به تلویزیون نمی‌دادند، اما پیشرفت‌های گسترده فناوری باعث شده امروزه بسیاری از فیلم‌های بزرگ مستقیما روانه تلویزیون شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-06-29 14:08

افزودن دیدگاه جدید