کد مطلب: 

296400

وزیر ارتباطات: قطعی استعلامات آنلاین در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از یک درصد بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: میزان ۹۹.۳ درصد استعلامات در انتخابات ریاست جمهوری برخط انجام شد و قطعی‌ها کمتر از یک درصد بود. در همین حال ۹۷ درصد استعلامات هم بر بستر اینترنت نسل سوم، چهارم و ۴.۵ انجام شد که نشان می دهد شبکه ارتباطی در همه جای کشور در دسترس است.
وزیر ارتباطات: قطعی استعلامات آنلاین در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از یک درصد بود

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در روز جمعه (هشتم تیر ماه) گفت: اتفاق خوبی که در دو دوره انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رخ داد این بود که مردم می‌توانستند با مدرک غیر از شناسنامه نیز رای دهند و البته طبق قانون برای ریاست جمهوری فقط کارت ملی نیاز بود و برای مجلس مدارک هویتی دیگر نیز قابل ارائه بود.

وی افزود: در یک برنامه ریزی گسترده که پیش از آن سابقه نداشت، بیش از 99 درصد استعلامات احراز هویت به صورت بر خط انجام شد که نشان از ایجاد پوشش ارتباطی پایدار و باکیفیت در همه ۵۸ هزار و۶۴۰ شعبه فعال اخذ رای در سراسر کشور است و معنی این تعداد اتصال این است که تا دور افتاده‌ترین نقاط روستایی و صعب العبور که صندوق رای رفته بود، پوشش ارتباطی برای استعلامات در کشور وجود داشت.

زارع پور با بیان اینکه ۹۷ درصد استعلامات در انتخابات روز گذشته بر بستر اینترنت نسل سوم، چهارم و ۴.۵ انجام شده که نشان می دهد شبکه ارتباطی در همه جای کشور در دسترس است، خاطرنشان کرد: شبکه ارتباطی کشور پایداری خوبی داشت، زیرا ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط انجام شد و قطعی‌ها کمتر از یک درصد بود.

وزیر ارتباطات انجام سریع و دقیق استعلامات برخط را در انتخابات روز جمعه نتیجه توسعه زیرساخت ارتباطی کشور از ابتدای دولت دانست و تصریح کرد: در حوزه ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور باید گفت که ظرفیت شبکه انتقال کشور از حدود 32 ترابیت برثانیه اکنون ۶۴ ترابیت برثانیه رسیده است و این یعنی به اندازه سه دهه گذشته این ظرفیت افزایش یافته است. در حوزه شبکه IP نیز در دولت سیزدهم ظرفیت آن از ۲۸ ترابیت به عدد ۵۶ ترابیت رسیده است که رشد دو برابری را نشان می دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-06-29 14:34

افزودن دیدگاه جدید