کد مطلب: 

296383

توسعه رگولاتوری به بخش مراکز داده و خدمات ابری در دولت سیزدهم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه رگولاتوری به بخش مراکز داده و خدمات ابری، یکی از اتفاقاتی خوبی بود که در دولت سیزدهم رخ داد و اکنون دو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و فناوری اطلاعات ایران برای مراکز داده به ترتیب پروانه و مجوز صادر می‌کنند.
توسعه رگولاتوری به بخش مراکز داده و خدمات ابری در دولت سیزدهم

به گزارش سیتنا، علی‌اصغر انصاری در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: یکی از اتفاقاتی خوبی که در دولت سیزدهم رخ داد و قبل از آن کمتر به آن پرداخته شد، توسعه رگولاتوری به بخش مراکز داده و خدمات ابری است. اکنون دو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و فناوری اطلاعات ایران برای مراکز داده به ترتیب پروانه و مجوز صادر می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه مراکز داده‌ای که در قطب منطقه ویژه اقتصادی پیام احداث شده‌اند به نقطه‌ای رسیده‌اند که تا پایان سال جاری از هزار رک (محفظه‌ای فلزی برای نگهداری و محافظت از تجهیزات مختلف شبکه است) روشن در این قطب عبور خواهیم کرد. شرکت ارتباطات زیرساخت نیز «نقطه حضور» خود را در این منطقه فعال کرده و از چند مسیر برق و ارتباطات لازم فراهم شده است.

دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: در گذشته مراکز داده کوچک در منطقه پیام احداث شده بودند؛ اما اکنون با شکل‌گیری مراکز داده بزرگ در آنجا زیست‌بوم خوبی شکل‌گرفته است. در دولت قبل نیز شکل‌گیری قطب مرکز داده مطرح بود؛ اما باتوجه‌به عدم تأمین برق موردنیاز و خطوط ارتباطی این فرایند به شکل کامل به نتیجه نرسید.

انصاری درباره خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات مانند پیام‌رسان‌های ایرانی، گفت: اکنون پیام‌رسان‌های داخلی تا حد زیادی کاربران را جذب کرده‌اند، اما کافی نیست و باید همچنان برای آنها مزیت رقابتی نسبت به رقبای خارجی ایجاد شود.

وی بیان کرد: یکی از این مزیت‌های رقابتی، ارائه خدمات موردنیاز کاربران است، تا باعث تثبیت کاربران آنها شود. وزارت ارتباطات تبدیل پیام‌رسان‌ها به درگاه‌های ارائه خدمت تلاش‌های زیادی انجام داده است؛ در حال حاضر خدمات خوب و ارزشمندی مانند تماس تصویری، تماس صوتی، اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها و نوآوری‌هایی ازاین‌دست باعث رشد و تثبیت کاربران شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-06-29 10:08

افزودن دیدگاه جدید