کد مطلب: 

296355

تجهیز مسکو به پیشرفت‌های اتمی متناسب با دوران هوش مصنوعی

معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است که کشورش در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پیشرفت‌هایی داشته است که به مسکو اجازه می‌دهد تا امنیت خود را برای چند دهه‌ آینده تضمین کند، حتی در دوره‌ای که پیشرفت‌های هوش مصنوعی حاکم است.
هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، سرگئی ریابکوف که دیپلمات ارشد روسیه در حوزه کنترل تسلیحات است، در پاسخ به پرسشی که در جریان یک کنفرانس در مسکو برگزار شد، مبنی بر اینکه آیا روسیه می‌تواند امنیت هسته‌ای خود را در عصر رقابت هوش مصنوعی تضمین کند، گفت که می‌تواند.

ریابکوف که همچنین بر روابط روسیه با آمریکا نظارت می‌کند، هشدار داد که اگر غرب عزم مسکو را دست کم بگیرد، این می‌تواند به «عواقب غم‌انگیز و مرگبار» منجر شود، چرا که آمریکا و متحدانش با یک «قدرت هسته‌ای بزرگ» روبرو هستند.

به گفته ریابکوف، روسیه منابع لازم برای انتقال سیگنال به غرب در زمینه بازدارندگی هسته‌ای را دارد، اما این خطر وجود دارد که غرب مرتکب اشتباه شود.

وی افزود که خطری وجود دارد که نمی‌توان آن را دست کم گرفت، و آن اینکه طرف مقابل ممکن است اشتباه کند، اما روسیه سعی می‌کند این اشتباه را نکند.

پیشتر الکسی آرباتوف، کارشناس برجسته کنترل تسلیحات روسیه، گفته بود اگر روسیه و آمریکا درباره «ثبات استراتژیک» گفت‌وگو نکنند، جهان چندقطبی می‌تواند به «هرج و مرج هسته‌ای» بیفتد.

آرباتوف پیشنهاد کرد که روسیه و آمریکا باید پیمان «استارت» که در سال 2026 منقضی می‌شود را حفظ کنند و توافق جدیدی برای کنترل تسلیحات حاصل کنند.

به گفته وی، پس از آن چین، بریتانیا، و فرانسه نیز می‌توانند در گفت‌وگوهای راهبردی شرکت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-06-27 10:43

افزودن دیدگاه جدید