کد مطلب: 

296109

باید به شبکه‌های اجتماعی مانند سیگار «برچسب‌ هشداردهنده» زد!

ویوِک مِرثی، جراح ارشد آمریکایی که یکی از مقامات بهداشتی برجسته این کشور به شمار می‌رود، تاکید دارد که باید همانند پاکت‌های سیگار، به رسانه‌های اجتماعی هم «برچسب‌های هشداردهنده» اضافه شود تا کاربران درباره خطرات بالقوه تاثیر این شبکه‌ها بر روی سلامت روان علی الخصوص افزایش علائم اضطراب و افسردگی در کودکان آگاه شوند.
باید به شبکه‌های اجتماعی مانند سیگار «برچسب‌ هشداردهنده» زد!

به گزارش سیتنا، مرثی در مقاله‌ای در «نیویورک تایمز» بر ارتباط رسانه‌های اجتماعی با افزایش علائم اضطراب و افسردگی در کودکان تاکید کرد و گفت باید هشدارهایی در آنها برای برجسته کردن این خطرات تعبیه کرد.

به گفته وی، چنین برچسب‌هایی به والدین و نوجوانان یادآوری می‌کند که امنیت رسانه‌های اجتماعی تضمین نشده است.

این جراح ارشد این اقدام را با اضافه کردن برچسب‌های هشداردهنده روی پاکت‌های سیگار در آمریکا در سال 1966 مقایسه کرد و گفت همچنان که آن اقدام آگاهی عمومی درباره خطرات سیگار را افزایش داد و بر رفتار عموم تأثیر گذاشت، این کار نیز می‌تواند تاثیرات مثبتی ایجاد کند.

به گفته مرثی، هشدارهای مشابه در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند والدین را ترغیب کند تا بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان‌شان نظارت موثرتری داشته باشند. علاوه بر این، وی ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس و محدود کردن استفاده از آن در زمان غذا خوردن و خوابیدن را لازم می‌داند.

جراح ارشد آمریکایی پیش‌تر در سال 2023 نیز استفاده از رسانه‌های اجتماعی را به تضعیف سلامت روان نوجوانان ربط داده بود و به‌رغم اذعان به عدم اجماع آکادمیک درباره این موضوع، مرثی بر فوریت پرداختن به بحران سلامت روان نوجوانان پافشاری می‌کند و رسانه‌های اجتماعی را یک عامل مؤثر در این قضیه می‌داند.

تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر نوجوانان کماکان محل بحث است. برخی پژوهش‌ها استفاده زیاد از رسانه‌های اجتماعی را با اثرات منفی بر سلامت روان و کاهش رضایت از زندگی در میان نوجوانان مرتبط می‌دانند، اما برخی پژوهش‌های دیگر هیچ آسیب یا حتی فایده قابل توجهی در تعامل آنلاین با دوستان پیدا نمی‌کنند.

انجمن روان‌شناسی آمریکا بر این باور است که رسانه‌های اجتماعی ذاتاً سودمند یا زیان‌آور نیستند، اما خواستار حذف محتوای مضر است و توصیه می‌کند که کاربران زیر 14 سال هنگام استفاده از این رسانه‌ها باید مورد نظارت قرار گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-06-20 12:18

افزودن دیدگاه جدید