کد مطلب: 

296369

دسترسی به چت‌ جی‌پی‌تی در ایران، چین و روسیه مسدود می‌شود!

شرکت اوپن‌ ای‌آی، تولید کننده و مالک هوش مصنوعی چت‌ جی‌پی‌تی قصد دارد تا دو هفته آینده دسترسی به خدمات خود را برای کاربران مستقر در ایران، چین و روسیه مسدود کند.
دسترسی به چت‌ جی‌پی‌تی در ایران، چین و روسیه مسدود می‌شود!

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، اگرچه این شرکت دلیل اتخاذ این تصمیم را ذکر نکرده، اما پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که «کارزار‌های نفوذی و عملیات مجرمانه سایبری» مستقر در این کشورها را شناسایی و مختل کرده است.

اوپن‌ای‌آی با ارسال ایمیلی به کاربران و همچنین انتشار متنی در وبسایت جامعه توسعه دهندگان چت‌جی‌پی‌تی اعلام کرد که دسترسی کاربران مستقر در ایران، چین و روسیه را از روز ۹ ژوئیه مسدود می‌کند.

بنابر گزارش‌ها در ایمیل ارسالی اوپن‌ ای‌آی به کاریران این کشورها آمده است: «بنابر داده‌های ما ترافیک ای‌پی‌آی (API) سازمان شما مربوط به منطقه‌ای است که تحت پوشش اوپن‌ ای‌آی قرار ندارد.»

این ایمیل همچنین متذکر شده که اوپن‌ ای‌آی اقدامات دیگری را برای مسدود کردن دسترسی اتخاذ خواهد کرد.

درباره حقیقت این موضوع از چت جی‌پی‌تی سوال کردیم و در پاسخ ضمن تایید آن گفت: «اوپن‌ ای‌آی دسترسی به چت‌جی‌پی‌تی را برای کاربران مستقر در ایران، چین، روسیه و کره شمالی مسدود کرده است. این اقدام در واکنش به یافته‌های این شرکت مبنی بر این‌که گروه‌های هکر تحت حمایت این کشور‌ها از چت‌ جی‌پی‌تی برای حمایت از فعالیت‌های سایبری مخرب استفاده می‌کنند، اتخاذ شده است.»

چت‌ جی‌پی‌تی افزود: «این تصمیم بخشی از استراتژی گسترده‌تر برای مطابقت با الزامات قانونی و محافظت از یکپارچگی پلتفرم با جلوگیری از سوء‌استفاده از آن برای اهداف زیان‌بار است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-06-28 14:54

افزودن دیدگاه جدید