کد مطلب: 

295799

ایلان ماسک شکایت خود علیه «اوپن‌ ای‌آی» را پس گرفت

ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر، که از شرکت «اوپن‌ اِی‌آی» سازنده دستیار هوش مصنوعی «چت جی‌پی‌تی» بابت آنچه ترک ماموریت این شرکت برای سودرسانی به بشریت به نفع سود شخصی بیان کرده است، شکایت کرده بود، شکایت خود علیه سم آلتمن، مدیرعامل اوپن‌ای‌آی را پس گرفت.
ایلان ماسک شکایت خود علیه «اوپن‌ ای‌آی» را پس گرفت

به گزارش سیتنا، شکایت ماسک از آلتمن نقطه اوج مخالفت درازمدت وی با اوپن‌ای‌آی بود. ماسک خود از بنیانگذاران این شرکت بود ولی بعدا از آن کناره گرفت، و اوپن‌ای‌آی از آن زمان به واسطه میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری «مایکروسافت» به چهره اصلی دنیای هوش مصنوعی مولد تبدیل شده است.

در شکایت ماسک آمده بود که آلتمن و یکی دیگر از بنیانگذاران اوپن‌ای‌آی به نام گرگ براکمن با وی تماس گرفتند تا یک شرکت غیرانتفاعی منبع باز ایجاد کنند، اما آن استارت‌آپ که سال 2015 تأسیس شد حالا روی کسب درآمد تمرکز کرده است.

ماسک در این شکایت از قاضی خواسته بود تا اوپن‌ای‌آی را وادار کند تا تحقیقات و فناوری خود را در دسترس عموم قرار دهد و از استفاده از دارایی‌های خود از جمله GPT-4 برای منافع مالی مایکروسافت و دیگران جلوگیری کند.

اوپن‌ای‌آی در دادگاه استدلال کرده بود که این شکایت بر اساس ادعاهای غیرمنسجم تنظیم شده است، و آن را به عنوان «تلاش ماسک برای پیشبرد منافع هوش مصنوعی خود» توصیف کرده بود.

وکلای اوپن‌ای‌آی می‌گویند ماسک پس از مشاهده پیشرفت‌های چشمگیر اوپن‌ای‌آی در زمینه هوش مصنوعی می‌خواهد موفقیت این شرکت را بالا بکشد. ماسک نیز گفته بود اوپن‌ای‌آی در تلاش است تا استدلال‌هایی که بر حقایق مورد مناقشه استوار هستند ارائه دهد که فراتر از محدوده شکایت اوست.

ماسک در ماه ژوئیه پارسال استارتاپ هوش مصنوعی خود به نام «ایکس‌اِی‌آی» را تأسیس کرد که قصد اصلی‌اش رقابت با اوپن‌ای‌آی است. این شرکت در ماه مه امسال 6 میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کرد و به ارزش 24 میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-06-12 14:03

افزودن دیدگاه جدید