کد مطلب: 

296514

اعطای مجوز مرجعیت اولین آزمایشگاه خدمات پایه هوش مصنوعی به پژوهشگاه ارتباطات

مجوز مرجعیت اولین آزمایشگاه خدمات پایه هوش مصنوعی کشور در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعطا شد.
اعطای مجوز مرجعیت اولین آزمایشگاه خدمات پایه هوش مصنوعی به پژوهشگاه ارتباطات

به گزارش سیتنا، طی مراسمی با حضور دکتر رضوی زاده و دکتر خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در پاویون دولت هوشمند واقع در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، مجوز مرجعیت اولین آزمایشگاه خدمات پایه هوش مصنوعی کشور به مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعطا شد.

در این مراسم دکتر رضوی زاده با اشاره به اخذ مجوز توسط مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این گام بزرگ، نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه ایران در عرصه فناوری‌های نوین می باشد، که بر اهمیت هوش مصنوعی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه دیجیتالی کشور تاکید دارد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: با اعطای این مجوز، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات قادر خواهد بود تا خدمات پیشرفته‌ای در زمینه هوش مصنوعی ارائه دهد و به عنوان یک مرکز پیشرو در این حوزه، نقش مهمی در توسعه اقتصاد دیجیتال ایفا کند.

وی همچنین با اشاره به تاثیر این مجوز بر آینده کشور در حوزه فناوری های پیشرفته، بیان کرد: این موفقیت، نتیجه تلاش‌های مستمر و همکاری‌های میان‌بخشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و انتظار می‌رود که با این پیشرفت، ایران بتواند در عرصه بین‌المللی هوش مصنوعی نیز حضوری فعال‌تر داشته باشد. باید این نکته را یادآور شد که آزمایشگاه هوش مصنوعی، امکانات و دستاوردهای مهمی را در اختیار محققان و فعالان حوزه فناوری قرار خواهد داد و انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک، شاهد نوآوری‌ها و پیشرفت‌های بیشتری در حوزه هوش مصنوعی کشور باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-07-02 14:39

افزودن دیدگاه جدید