کد مطلب: 

296428

جایزه پنج میلیون دلاری برای دستگیری ملکه رمزارز، خطرناک‌ترین زن جهان!

مقامات امنیتی آمریکا برای دریافت هر گونه اطلاعات منجر به دستگیری خطرناک‌ترین زن جهان که متهم به طراحی و اجرای یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های تاریخ در حوزه ارزهای دیجیتال است، جایزه‌ای پنج میلیون دلاری تعیین کرده‌اند.
رمزارز

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مقامات امنیتی آمریکا برای دریافت هر گونه اطلاعات منجر به دستگیری خطرناک‌ترین زن جهان جایزه‌ای ۵ میلیون دلاری تعیین کرده‌اند. اما این زن که به «ملکه رمزارز» مشهور شده کیست؟

این زن متهم به طراحی و اجرای یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های تاریخ در حوزه ارزهای دیجیتال است.

روژا ایگناتووا، ۴۳ ساله و متولد بلغارستان با تابعیت آلمانی، از سال ۲۰۱۷ ناپدید شده و از سال ۲۰۲۲ در لیست افراد تحت تعقیب اف‌بی‌آی قرار دارد. او متهم است با فروش یک ارز دیجیتال جعلی به نام OneCoin در سال ۲۰۱۴، حدود ۴ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده است.

اف‌بی‌آی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده "احتمال می‌رود ایگناتووا با محافظان مسلح سفر کند و ممکن است تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته یا ظاهر خود را تغییر داده باشد."

مقامات آمریکایی معتقدند او احتمالاً با گذرنامه آلمانی به کشورهایی مانند روسیه، یونان و اروپای شرقی سفر می‌کند.

آخرین بار ایگناتووا در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷ در پرواز رایان‌ایر از صوفیه به آتن دیده شده است. او پس از اطلاع از همکاری دوست آمریکایی‌اش با اف‌بی‌آی، از آپارتمان او فرار کرده بود.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ایگناتووا ممکن است توسط مافیای بلغارستان به قتل رسیده باشد. اسنادی که در سال ۲۰۱۸ نزد یک افسر پلیس مقتول بلغارستانی پیدا شد، اشاره می‌کند که جسد او احتمالاً در یک قایق تفریحی متعلق به رهبران مافیا به دریا انداخته شده است. با این حال، اف‌بی‌آی همچنان فرض را بر زنده بودن او گذاشته است.

مقامات آمریکایی امیدوارند که افزایش جایزه از ۱۰۰ هزار دلار به ۵ میلیون دلار بتواند به دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری ایگناتووا شود، کمک کند. این پرونده همچنان یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی بین‌المللی در حوزه جرایم مالی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-06-30 10:15

افزودن دیدگاه جدید