کد مطلب: 

296424

راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان کرمان

کارخانه نوآوری شهرداری کرمان براساس آیین‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری استان راه‌اندازی خواهد شد؛ همچنین مقرر شده است که شهرداری کرمان در کوتاه ترین زمان ممکن به‌ عنوان نهاد موسس، تمهیدات لازم جهت راه اندازی کارخانه نوآوری را اتخاذ کند.
راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان کرمان

به گزارش سیتنا، محمدجواد صدری مهر با بیان این که تقویت و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان‌ها از اولویت‌های اساسی معاونت علمی است، افزود: کارخانه نوآوری، به عنوان جدی‌ترین ظهور و بروز بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، فناوری و توسعه کارفرمایی شمرده می‌شود. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری سیاست حمایت از ایجاد و توسعه کارخانه‌های نوآوری و مراکز نوآوری خصوصی را در پیش گرفته و راهبری و سیاستگذاری این مراکز را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی ادامه داد: با این فرآیند و برنامه‌ریزی صورت گرفته می‌توان گفت تحریک طرف تقاضا به صورت تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر در مدل و ساختار کارخانه‌ها انجام خواهد شد. با شبکه کردن این ظرفیت‌های زیرساختی ایجاد شده توسط بخش خصوصی، می‌توان امیدوار بود که هم‌افزایی مناسبی در سطح کشور برای رفع نیازها و چالش‌های صنایع تخصصی هر استان و شهر صورت گیرد.

10 استان کشور دارای کارخانه نوآوری بخش خصوصی

فرید شاهمرادی، مدیر توسعه کارخانه‌های نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به برنامه راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری در استان‌های مختلف کشور در سال جاری، اظهار داشت: در حال حاضر 10 استان کشور دارای کارخانه نوآوری بخش خصوصی هستند. همچنین در چهار استان دیگر نیز کارخانه‌های نوآوری در حال راه‌اندازی است.

وی افزود: مزیتی که می‌توان برای این زیرساخت مطرح کرد، سهم کامل اعضای راهبری و هیات‌مدیره صنعتی و اقتصادی بخش خصوصی در کارخانه‌‌های نوآوری است، موردی که در پارک‌های علم و فناوری با توجه به دانشگاهی بودن و‌ درصد بالای اعضای هیات علمی، دیده نمی‌شود. به گفته او، می‌توان به عنوان مزیت مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌‌های زیست بوم نوآوری و فناوری در قالب کارخانه‌‌های نوآوری مطرح کرد این است که در کارخانه‌‌های نوآوری برای ساخت نمونه‌‌های اولیه محصولات، متخصصان فناوری در نظر گرفته شده اند که در کنار ایده‌های نوآورانه، ابزار تبدیل آن به نمونه محصولات فناورانه را تسهیل و تسریع کند.

اختصاص چهار هزار مترمربع فضا برای راه اندازی کارخانه نوآوری استان کرمان

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان نیز در جلسه شورای شهر کرمان اعلام کرد: با توجه به ضرورت راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان کرمان و براساس اهداف مشخص شده در سند اقتصاد دیجیتال کرمان، شورای اسلامی شهر کرمان در جلسات عمومی خود با پیشنهاد شهرداری برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری شهرداری کرمان و اختصاص چهار هزار مترمربع فضا در گام نخست در یکی از بهترین ساختمان های متعلق به شهرداری کرمان موافقت کرد.

تویسرکانی، خاطرنشان کرد: راه اندازی کارخانه نوآوری توسط شهرداری به عنوان نهاد موسس و شتابدهنده های فعال استان به عنوان نهادهای بهره بردار، می‌تواند زمینه ساز توسعه فعالیتها و خدمات خلاقانه در حوزه رفع چالش های استراتژیک استان، مدیریت شهری و سایر اهداف مشخص شده در سند پنج ساله اقتصاد دیجیتال استان باشد.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین مقرر شده است که شهرداری کرمان در کوتاه ترین زمان ممکن به‌عنوان نهاد موسس تمهیدات لازم جهت راه اندازی کارخانه نوآوری را اتخاذ کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-06-30 09:36

افزودن دیدگاه جدید