کدخبر :290300 پرینت
04 بهمن 1402 - 11:43

اتصال 50 روستای بالای 20 خانوار استان قزوین به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، از اتصال 50 روستای استان به اینترنت پرسرعت در سال جاری خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حجت اله امینی از دسترسی 651 روستای بالای 20 خانوار استان خبر داد و گفت: از 698 روستای بالای 20 خانوار استان، تا کنون 651 روستا به نسل سوم و چهارم تلفن همراه متصل شده اند.

امینی، افزود: امروزه با رشد تکنولوژی و تولید فناوری های نو در جهان، نیاز مردم نیز برای استفاده از فناوری ها افزایش یافته و می بایست ارتباطات نیز در همین راستا بروز شود، این کار با همت و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل اعتبارات توسعه روستایی (USO) انجام شده وتا پایان سال تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به تکنولوژی نسل سوم و چهارم تلفن همراه دسترسی خواهند داشت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تصریح کرد: 100 درصد شهرها و 91درصد از روستاها ی استان از پوشش ارتباطی مطلوب برخوردارند و مناطق روستایی باقی مانده ، بیشتر درمناطق کوهستانی و صعب العبور بوده و به همین خاطر روند پیشرفت با سرعت کمتری در حال اجراست.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دراستان، تاکید کرد: در ابتدای دولت سیزدهم 134 روستا از مجموع 698 روستای بالای 20 خانوار استان فاقد اینترنت پرسرعت بودند که خوشبختانه تا کنون این روستاها به 651 روستا رسیده و مابقی نیز در حال عملیات عمرانی یا ارتقا و تجهیز امکانات هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.