کدخبر :307856 پرینت
30 شهریور 1403 - 23:02

اوکراین استفاده مقامات از تلگرام را ممنوع کرد

اوکراین استفاده از پیام‌رسان تلگرام را در دستگاه‌های ارتباطی رسمی مقامات دولتی، پرسنل نظامی و کارمندان ارشد به دلیل احتمال جاسوسی روسیه از پیام‌ها و نیز از کاربران این پیام‌رسان، ممنوع کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، پس از آن که رئیس آژانس اطلاعات نظامی اوکراین شواهدی مبنی بر توانایی روسیه برای جاسوسی از طریق این پلتفرم را به شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین ارائه داد، این شورا محدودیت‌های یاد شده را اعلام کرد.

آندری کووالنکو، رئیس مرکز مقابله با اطلاعات نادرست شورای امنیت اوکراین در پستی در تلگرام گفت که این محدودیت تنها برای دستگاه‌های ارتباطی رسمی است و تلفن‌های شخصی را شامل نمی‌شود.

تلگرام از اپلیکیشن‌های محبوب و رایج در اوکراین است و از زمان درگیری نظامی روسیه با اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ به یکی از منابع مهم اطلاع‌رسانی تبدیل شده است.

مقامات امنیتی اوکراین بارها در مورد استفاده از تلگرام در طول جنگ ابراز نگرانی کرده بودند.

در بیانیه شورای امنیت اوکراین آمده است که رئیس آژانس اطلاعات نظامی شواهدی ارائه کرده است که نشان می‌دهد سرویس‌های ویژه روسیه قادر هستند به پیام‌های تلگرام، از جمله پیام‌های حذف شده و همچنین اطلاعات شخصی کاربران، دسترسی داشته باشند.

داده‌های «تِله ‌مِتریو» نشان می‌دهد که حدود ۳۳ هزار کانال تلگرام در اوکراین فعال است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و فرماندهان نظامی و مقامات منطقه‌ای و شهری اوکراین، اخبار جنگ را در تلگرام منتشر می‌کنند و تصمیمات مهم خود را در کانال‌های تلگرامی گزارش می‌دهند.

بنا بر برآورد رسانه‌های اوکراینی حدود ۷۵ درصد از اوکراینی‌ها از این اپلیکیشن برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.