کدخبر :307880 پرینت
31 شهریور 1403 - 23:35

زن مرموز پشت انفجارهای لبنان کیست؟

کریستیانا بارسونی، زنی ایتالیایی-مجارستانی ۴۹ ساله که به‌تازگی نامش با انفجارهای پیجر در لبنان گره خورد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا از خبرگزاری رویترز، کریستیانا بارسونی، رئیس اجرایی و مالک شرکت مشاوره‌ای «بی.ای.سی کنسالتینگ» است، شرکتی است که نامش با طراحی و ساخت پیجرهایی که در انفجارهای اخیر لبنان استفاده شده، مرتبط شده است.

این پیجرها توسط شرکت تایوانی «گلد آپولو» تولید شده بودند و به لبنان فروخته شدند.

کریستیانا که دکترای فیزیک ذرات دارد و به هفت زبان مسلط است، در مصاحبه‌ای با شبکه NBC نیوز مدعی شد که او تنها به‌عنوان واسطه عمل می‌کرده و نقشی در تولید مستقیم این پیجرها نداشته است. او این مسئله را سوءتفاهمی دانست که باید رفع شود.

از آن زمان به بعد، کریستیانا دیگر در انظار عمومی دیده نشده است و همسایگانش در بوداپست اعلام کرده‌اند که از آن پس او را مشاهده نکرده‌اند. حتی درب آپارتمان او نیز قفل بوده است.

چهره‌ای مرموز و گذشته‌ای پراکنده

به‌گفته یکی از آشنایان کریستیانا، او شخصیتی «آسیب‌پذیر» دارد که به‌راحتی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از مدیران سابق سازمان‌های بشردوستانه، او را به‌عنوان مدیری سخت‌گیر و سلطه‌جو توصیف کرده و گفته که او را پیش از پایان دوره‌ی همکاری‌اش اخراج کرده است.

طبق اطلاعات منتشرشده، کریستیانا در سیسیل به دنیا آمده و در دهه اول قرن ۲۱ دکترای خود را از کالج دانشگاهی لندن دریافت کرده است. اما از آن پس فعالیت علمی چندانی نداشته است. همچنین، هیچ نشانه‌ای از ادامه فعالیت‌های علمی یا پژوهشی از سوی او به چشم نمی‌خورد.

شرکت بی.ای.سی کنسالتینگ؛ پوششی برای فعالیت‌های پنهان؟

شرکت «بی.ای.سی کنسالتینگ» که ریاست آن به عهده کریستیانا است، به‌عنوان واسطه‌ای در فروش این پیجرهای مرگبار به لبنان عمل کرده است.

برخی منابع می‌گویند که این شرکت تنها یک پوشش بوده است و در واقع ساخت و جاسازی مواد منفجره در پیجرها توسط یک سازمان اطلاعاتی خارجی انجام شده است.

با تعطیلی وب‌سایت رسمی شرکت و ناپدید شدن کریستیانا، هنوز بسیاری از سوالات بی‌پاسخ مانده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.