کدخبر :307774 پرینت
29 شهریور 1403 - 08:42

بیسیم‌های منفجر شده در لبنان بررسی امنیتی نشده بودند

وزارت ارتباطات لبنان اعلام کرد که بیسیم‌های منفجر شده در این کشور تولید شرکت ژاپنی آی‌کام (ICOM) بودند که البته تولید آن‌ها نیز متوقف شده بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، وزارت ارتباطات لبنان اعلام کرد که بیسیم‌های منفجر شده در این کشور تولید شرکت ژاپنی آی‌کام (ICOM) بودند و تولید آن‌ها نیز متوقف شده بود.

این وزارتخانه همچنین گفت که این بیسیم‌ها را نمایندگی معتبر عرضه نکرده، به صورت رسمی ثبت نشده و سرویس‌های امنیتی آن‌ها را بررسی نکرده‌اند.

بنابر تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی این بیسیم‌ها مدل IC-V82 شرکت آی‌کام است. 

این شرکت در وبسایتش اعلام کرده است که تولید این بیسیم‌ها متوقف شده و مدل‌های موجود در بازار اکثرا تقلبی هستند.

توقف تولید و صادرات بی‌سیم‌های آی‌کام به خاورمیانه

شرکت ژاپنی آی‌کام (ICOM) اعلام کرد که تولید دستگاه‌های بی‌سیم که در انفجارهای اخیر لبنان استفاده شده‌اند را حدود ۱۰ سال پیش متوقف کرده بود.

طبق بیانیه این شرکت، دستگاه‌های مدل «آی سی وی ۸۲» که در سال‌های ۲۰۰۴ تا اکتبر ۲۰۱۴ تولید و به مناطقی از جمله خاورمیانه صادر می‌شد، دیگر از آن زمان تولید و ارسال نشده‌اند.

این شرکت افزود که تولید باتری‌های مورد نیاز برای این دستگاه‌ها نیز به طور کامل متوقف شده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: «ما نمی‌توانیم تأیید کنیم که آیا محصولی از این دستگاه‌ها مرتبط با انفجارهای لبنان از جانب ما ارسال شده است یا خیر.»

به گفته شرکت آیکام، تمامی محصولات این شرکت تحت نظارت‌های سختگیرانه‌ای که از سوی دولت ژاپن اعمال شده، به خارج از کشور صادر می‌شوند.

شرکت ژاپنی آیکام همچنین تاکید کرد که هیچ قطعه‌ای به غیر از قطعات تعیین شده توسط شرکت در این دستگاه‌ها استفاده نمی‌شود و همه آن‌ها در کارخانه‌ای تحت مدیریت سختگیرانه در منطقه «واکایاما» ژاپن تولید می‌شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.