کدخبر :307876 پرینت
31 شهریور 1403 - 15:50

کمیسیون بورس آمریکا به دنبال تحریم ایلان ماسک

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که قصد دارد علیه ایلان ماسک به دلیل عدم حضور در جلسه شهادت دادگاه که در رابطه با تحقیقات این نهاد در مورد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط او برگزار شده بود، تحریم‌هایی را اعمال کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در پرونده‌ای که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده است که درخواست اعمال تحریم می‌کند و خواهان صدور حکمی است که ماسک را ملزم به ارائه دلیل عدم حضور در دادگاه کند.

ماسک تنها سه ساعت قبل از زمان تعیین‌شده برای جلسه شهادت در تاریخ ۱۰ سپتامبر اعلام کرد که در جلسه حاضر نخواهد شد.

رابین اندروز، وکیل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، نوشته است: «بهانه ماسک خود نشان از بازیگوشی او دارد. دادگاه باید روشن کند که بازیگوشی و تاکتیک‌های تاخیری ماسک باید متوقف شود.»

الکس اسپیرو، وکیل ماسک، تحریم‌ها را «شدید» و غیرضروری خوانده و گفته است که عدم حضور ماسک در پرتاب موشک می‌توانست جان فضانوردان را به خطر بیندازد و شهادت او برای ۳ اکتبر مجدداً برنامه‌ریزی شده است.

اسپیرو نوشته است که عدم حضور ماسک در شهادت ۱۰ سپتامبر ناشی از یک «وضعیت اضطراری» بوده که او باعث آن نشده و «هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم چنین وضعیتی دوباره رخ خواهد داد.»

سخنگوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از اظهار نظر خودداری کرد، اگرچه این نهاد در پرونده دادگاه گفته است که هیچ چیز مانع از عدم حضور ماسک در تاریخ ۳ اکتبر نخواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا ماسک در اوایل سال ۲۰۲۲ با شروع به خرید سهام توییتر، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر. ماسک، از جمله توسط سهامداران توییتر، به دلیل تاخیر حداقل ۱۰ روزه در افشای خرید سهام توییتر مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.