کدخبر :183990 پرینت
30 دی 1394 - 17:50

وظیفه ما ارائه دیدگاه های متنوع است و نتیجه گیری با شما

"ماهنامه نسل چهارم همواره اطلاع رسانی درست و بی طرفانه را در دستور کار خود قرارداده است. از این رو سعی بر آن داریم تا در خصوص مباحث مطروحه، بخش جامعی از دیدگاه های موافقان و مخالفان را پوشش داده و در نهایت نتیجه گیری را به شما مخاطبان فرهیخته واگذار کنیم".

متن خبر

به گزارش سیتنا، مونا ارشادی فر در یادداشت سردبیر چهارمین شماره ماهنامه نسل چهارم نوشت: "اکنون که به شماره چهارم ماهنامه نسل چهارم رسیده ایم، برخود لازم می دانم که باردیگر از همراهی همه شما مخاطبان گرانقدر که در این مدت ما را همراهی و حمایت کرده اید تشکر کنم. ماهنامه نسل چهارم نخست با محوریت معرفی و به دنبال آن، به چالش کشیدن فرصت ها و تهدیدهای نسل چهارم تکنولوژی، کوشیده است تا از یک سو همزمان با ارائه و توسعه تکنولوژی های ارتباطی در کشورهای توسعه یافته، آن را به مخاطبان خود معرفی کند و از سوی دیگر با نقد و تحلیل کارشناسانه، امکان همراهی کشورمان با توسعه ارتباطات در دنیا با کمترین آسیب و بیشترین بهره برداری را میسر سازد.
از آنجا که طی سال های اخیر شبکه ملی اطلاعات یکی از مهم ترین چالش های کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و در دولت یازدهم نیز همواره مورد تاکید قرارگرفته است، اما منتقدان براین باورند که این شبکه باید تاکنون راه اندازی می شده است، لذا با محوریت شبکه ملی اطلاعات با متولیان این بخش به گفت و گو نشستیم و دیدگاه های سایر مدیران و کارشناسان حوزه در این مقوله را مطرح کردیم. 
در این راستا،در شماره پیش روی ماهنامه با محوریت شبکه ملی اطلاعات، ضمن گفت و گو با مهندس جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با ارائه یادداشت، تحلیل، گزارش و مقاله، این مهم را به چالش کشیده ایم. از سوی دیگر در گفت و گو با دکتر یاری، مجری طرح جویشگر بومی و ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص دو جویشگر بومی، به ارائه جزئیات تکمیلی از شبکه ملی اطلاعات که در موتورهای جویشگر بومی نمود خواهد داشت پرداختیم. در زیر ذره بین این ماهنامه نیز ضمن گفت و گو با دکتر خجسته از اساتید برجسته حوزه ارتباطات، به تحلیل و بررسی صحیح ترین روش مواجهه با تکنولوژی های جدید ارتباطی پرداختیم.
باید یادآوری کرد که ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات برکسی پوشیده نیست، همانطور که تلاش های دولت یازدهم در راه اندازی این شبکه ملی قابل تقدیر است، اما براین باوریم که اگر نهادهای اجرایی و قانونگذاری در مسیری که برای اجرا و راه اندازی این شبکه آغاز شده است با هم همراه باشند، هر چه زودتر شاهد اجرای بخش ها و جزئیات قابل دسترس این شبکه خواهیم بود. 
به نظر می رسد با ارائه برنامه ای جامع و مرحله مرحله از سوی وزارت ارتباطات برای اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات، هم انتقادها به عدم اجرای کامل این مقوله به حداقل می رسد و هم امکان ارائه سرویس های متنوع بربستر این شبکه در کوتاهترین زمان میسر می شود. اگر چه با نظارت شورای عالی فضای مجازی و همراهی بخش های مختلف اجرایی در راه اندازی این شبکه، امکان ارائه گزارشی مستند به رسانه ها و مردم فراهم می شود، ولی انتظار می رود پیش از آن، وضعیت فعلی این شبکه و میزان اجرای بخش های مختلف آن تا این مرحله، به مردم ارائه شود.
شاید یکی از مهمترین بخش های محتوایی در حوزه شبکه ملی اطلاعات، جویشگرهای بومی است. با درک ضرورت همراهی مردم با این جویشگرها، گفت و گو با متولیان این حوزه را ضروری دانستیم تا از یک سو گزارشی کامل در خصوص آخرین وضعیت جویشگرهای بومی به مردم ارائه شود و از سوی دیگر ظرفیت ها و قابلیت های این جویشگرها در مقایسه با سایر موتورهای جستجوی مطرح در دنیا به مردم معرفی شود تا مخاطبان فارسی زبان هر چه بیشتر با این جویشگرها همراه شوند و در نهایت جویشگرهای بومی در اولویت استفاده کاربران قرارگیرند. 
همچون شماره های گذشته، در بخش ماهی که گذشت، اخبار داخلی این حوزه و در آن سوی مرزها، اخبار بین الملل این بخش به اطلاع مخاطبان می رسانیم و در بازا،ر جدیدترین تکنولوژی های ارتباطی مشتمل بر گوشی های هوشمند و مناسب ترین لپ تاپ های دانشجویی را به مخاطبان معرفی می کنیم.
خرسندیم که با همراهی شما عزیزان در جهت اطلاع رسانی بهتر محتوایی ماهنامه نسل چهارم، وب سایت این ماهنامه نیز پا به دنیای مجازی گذاشت و از این پس منتظر دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما مخاطبان عزیز از طریق این وب سایت هستیم.
ماهنامه نسل چهارم همواره اطلاع رسانی درست و بی طرفانه را در دستور کار خود قرارداده است. از این رو سعی بر آن داریم تا در خصوص مباحث مطروحه، بخش جامعی از دیدگاه های موافقان و مخالفان را پوشش داده و در نهایت نتیجه گیری را به شما مخاطبان فرهیخته واگذار کنیم.
هدف ما ایجاد فضایی مناسب برای تحلیل گران، کارشناسان و صاحب نظران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد، از این رو از تمامی مدیران، صاحب نظران و کارشناسان حوزه دعوت می کنیم تا مباحث و مسائلی که نیازمند واکاوی هر چه بیشتر در اذهان عمومی است را با ما در میان گذارده و ما را در ایجاد فضایی شفاف و روشن در خصوص مباحث حوزه یاری رسانند".

انتهای پیام

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.