کدخبر :182572 پرینت
16 آذر 1394 - 01:48

توجه گروه تروریستی داعش به رویکرد روابط عمومی

"داعش به رغم این که یک مجموعه تروریستی است و دست به جنایت بارترین فاجعه های خونین زده است، اما برای سوار شدن بر موج افکار عمومی و نفوذ در افکار عمومی جهانی از یک سو و برای حفظ امنیت و توسعه فعالیت های تروریستی جهانی خود، به رویکردهای ارتباطی و روابط عمومی روی آورده و این رویکردها را مورد توجه قرار داده است".

متن خبر

به گزارش سیتنا، "محمد امامی" کارشناس ارشد ارتباطات، مدیرکل اسبق روابط عمومی وزارت ارتباطات و مدیرکل اسبق روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در بخش نگاهی دیگر شماره سوم ماهنامه نسل چهارم نوشت:

"در خبرها آمده بود که «داعش، مرکز پاسخگویی آنلاین 24 ساعته ایجاد کرده است! » ...
ابتدا شاید این خبر کم اهمیت جلوه کند، اما کمی تامل در موضوع نشان می دهد داعش به رغم این که یک مجموعه تروریستی است و دست به جنایت بارترین فاجعه های خونین زده است، اما برای سوار شدن بر موج افکار عمومی و نفوذ در افکار عمومی جهانی از یک سو و برای حفظ امنیت و توسعه فعالیت های تروریستی جهانی خود، به رویکردهای ارتباطی و روابط عمومی روی آورده و این رویکردها را مورد توجه قرار داده است.
گروه تروریستی داعش بر اساس گزارش «ان بی سی نیوز» با استفاده از یک تاکتیک جدید اینترنتی، در راستای توسعه فعالیت های تروریستی جهانی خود تلاش می کند. این تاکتیک، ایجاد یک شبکه پاسخگویی 24 ساعته مخصوص اعضای این گروه و نیروهای میدانی آن است تا با استفاده از آن، نسبت به انتشار پیام های این گروه در سطح جهان، عضوگیری و انجام حملات جدید در کشورهای مختلف، اقدام نمایند.
تحلیلگران حوزه ضد تروریسم که با ارتش آمریکا همکاری می کنند، می گویند این مرکز پاسخگویی آنلاین که شش اپراتور ارشد به صورت 24 ساعته بر آن نظارت می کنند، با هدف کمک به عناصر افراطی برای استفاده از مسیرهای امن ارتباطی ایجاد شده تا بتوانند بدون شناسایی و ردگیری، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این در شرایطی است که پس از حملات پاریس، مصر و دیگر عملیات های اخیر داعش، مقامات مشغول بررسی جنبه های مختلف توانایی های سایبری داعش هستند.
داعش با روی آوردن به رویکرد روابط عمومی، اهداف آموزشی، عضوگیری، تبلیغات و برنامه ریزی عملیاتی را با سرعت و کیفیت مناسب تری دنبال می‌کند.
این مجموعه تروریستی در کنار عملیات جنایتکارانه خود، به انواع مختلف مسائل فنی و سایبری اعضای خود پاسخ می دهند تا میزان مشارکت عناصر افراطی را در تروریسم جهانی افزایش دهند. به این ترتیب آن ها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در عملیات هایی فراتر از آنچه پیش از این شاهد بوده ایم و با شیوه های پیچیده تر، فعال شوند.
داعش اکنون به جای برقراری ارتباطات چهره به چهره و رو در رو، با اتکا و بهره مندی از سرعت انتقال اطلاعات و پیام در فضای سایبری اهداف عملیاتی خود را دنبال می کند.
وجود این مرکز پاسخگویی آنلاین داعش، زنگ هشدار را در واشنگتن و همچنین در جامعه ضدتروریسم بین المللی به صدا درآورده است؛ زیرا این مرکز، به تروریست ها اجازه می دهد شبکه گسترده تری از عناصر افراطی را با یکدیگر مرتبط کرده و برای انجام حملات برنامه ریزی کنند.
به گفته یک مقام اروپایی، نگرانی ها درباره این موضوع در اروپا بیشتر است؛ زیرا داعش تحت نظر مرکز فرماندهی خود در سوریه، برنامه هایی برای انجام حملات در خاک کشورهای اروپایی دارد.
این رویداد افزون بر این که زنگ خطر و هشدار را در کشورهای مختلف و مرتبط به صدا در آورده،  برای ما نیز درسی قابل تامل دارد تا برای پیگیری راهبردها و اهداف خودمان، از فناوری های پیشرفته ارتباطی کمک گرفته و دستیابی به اهداف را تسهیل و سرعت بخشیم".

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.