کدخبر :304599 پرینت
29 تیر 1403 - 16:04

مایکروسافت: «علت اساسی» اختلال سیستم‌های رایانه‌ای رفع شد

مایکروسافت اعلام کرد: «علت اساسی» قطع گسترده سیستم‌های رایانه‌ای برای برنامه‌هایش برطرف شده است، اما «تاثیر باقی مانده» همچنان بر برخی از سرویس‌ها وجود دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شرکت مایکروسافت اعلام کرد «علت اساسی» قطع گسترده سرویس‌دهی برنامه‌هایش برطرف شده است، اما «تأثیر باقی‌مانده» همچنان بر برخی از سرویس‌ها تاثیر می‌گذارد.

این شرکت قبلا اعلام کرده بود که این مشکل به‌دلیل «به‌روزرسانی از یک پلتفرم نرم‌افزاری شرکت ثالث» است.

این «شرکت ثالث» شرکت امنیت سایبری کراوداسترایک (CrowdStrike) است که گویا یک به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار آنتی‌ویروس این شرکت موجب اختلال در کامپیوترهای با سیستم‌عامل ویندوز شده است.

جورج کورتز، مدیرعامل شرکت کراوداسترایک، اعلام کرد که این اختلال تنها در سامانه‌های با سیستم‌عامل ویندوز رخ داده است و بر سامانه‌های لینوکس و مک تاثیری نداشته است. 

او همچنین تاکید کرد که این اختلال ناشی از «حادثه امنیتی یا حمله سایبری نیست».

قطعی فناوری اطلاعات امروز، یکی از جدی‌ترین اختلال‌ها از این نوع اعلام شده که از سال ۲۰۱۷ سابقه نداشته است.

اختلال امروز یک حمله سایبری مخرب بود که نسخه قدیمی ویندوز را تحت تأثیر قرار داد و به طور خودکار و غیرقابل کنترل به هر رایانه‌ای که دارای آن نرم‌افزار ویندوز قدیمی و محافظت نشده بود سرایت کرد.

حدود ۳۰۰ هزار کامپیوتر را در ۱۵۰ کشور مختلف دنیا تحت تاثیر این اختلال قرار گرفتند.

پیش از آن یکی از سخنگویان شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود که «ما از مشکلی که دستگاه‌های ویندوز را به واسطه به‌روزرسانی یک پلتفرم نرم‌افزاری ثالث تحت تاثیر قرار داده آگاهیم. انتظار داریم که راه حلی آماده ارائه باشد.»

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.