کدخبر :307001 پرینت
13 شهریور 1403 - 22:33

شناسایی کارزار آنلاین چین برای نفوذ بر انتخابات آمریکا

تحقیقات جدید شرکت گرافیکا نشان داده است، چین از طریق عملیات تاثیرگذار آنلاین با جعل هویت رای دهندگان آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی، به دنبال تضعیف سیاستمداران آمریکایی در آستانه انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، این کارزار بخشی از یک تلاش شناخته‌شده مرتبط با دولت چین است که کارشناسان آن را «اسپمو فلگ» یا «دراگون بریج» نامیده‌اند و ترکیبی از هرزنامه (اسپم) و تبلیغات هدفمند را به فضای آنلاین تزریق می‌کند.

این کارزار که از سال ۲۰۱۷ فعال شده و در آستانه انتخابات در آمریکا فعالیت خود را تشدید کرده است و از هزاران حساب کاربری در بیش از ۵۰ وب‌سایت و شبکه اجتماعی، استفاده کرده است.

«جک استابز»، مدیر تیم تحقیقاتی شرکت گرافیکا می‌گوید به نظر نمی‌رسد این عملیات به دنبال جانبداری از یکی از دو حزب مطرح ایالات متحده، یعنی جمهوری‌خواهان یا دموکرات‌ها باشد و هدف آن بیشتر تشدید و تقویت انتقادات نسبت به جامعه و دولت ایالات متحده است.

با این‌حال، از اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی، این عملیات بیشتر حامیان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان را نشانه رفته است.

شرکت گرافیکا ۱۵ حساب کاربری اسپمو فلگ را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) و یک حساب آن را در شبکه تیک تاک، شناسایی کردند که ادعا می‌کنند شهروندان واقعی آمریکایی یا رسانه آمریکایی هستند. گرافیکا گزارش داده علاوه بر این‌ها، حساب‌هایی متعلق به این کارزار را در یوتیوب و اینستاگرام هم شناسایی کرده است.

به گزارش رویترز، یکی از موفق‌ترین حساب‌های این گروه در تیک تاک، با نام کاربری «هارلن ریپورت» ویدیویی را در ماه جولای منتشر کرد که یک و نیم میلیون بار دیده شد. این ویدیو هفته گذشته از تیک‌تاک حذف شد.

ویدیویی که سخنرانی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نشست ناتو را به تمسخر گرفته بود.

در مواردی هم حساب‌های این کارزار خود را به عنوان فعال ضدجنگ معرفی کرده و با استفاده از چندین حساب کاربری در ایکس، میم‌هایی ایجاد کردند که ترامپ را به عنوان یک "فریبکار" با لباس نارنجی زندان نشان می‌دهد و بایدن را به عنوان یک "بزدل" معرفی می‌کنند.

فیسبوک پیشتر این کارزار را به نیروی نظامی چین (ارتش خلق چین) نسبت داده و آن را «بزرگترین عملیات تاثیرگذاری مخفیانه چندپلتفرمی در جهان» خوانده است.

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، تائید کرد حساب‌های کاربری اسپموفلاگ را از پلتفرم‌های خود حذف کرده است و سخنگوی متا هم اعلام کرده هیچ‌کدام از آن حساب‌ها نتوانستند با مخاطبان واقعی تعامل زیادی داشته باشند.

در ماه جولای میلادی، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارشی در خصوص دخالت‌ها در انتخابات پیش روی ایالات متحده منتشر کرد.

بر اساس این گزارش چین در مورد انتخابات آمریکا با احتیاط عمل می‌کند و برنامه و قصد خاصی برای تاثیرگذاری روی نتایج انتخابات ندارد، با این‌حال چینی‌ها به دنبال رصد و تاثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکایی‌ها هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.