کدخبر :304311 پرینت
23 تیر 1403 - 08:54

جدال اتحادیه اروپا و ایکس؛ تیک آبی فریبنده است!

کمیسیون اروپا در پی آغاز اجرای مقررات جدید اتحادیه اروپا در خصوص شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد: از آنجایی که هر کسی در شبکه اجتماعی ایکس می‌تواند با پرداخت پول تیک آبی دریافت کند، تشخیص صحت محتواهای منتشر شده و نیز هویت صحیح صاحبان حساب‌های کاربری دشوارتر شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، کمیسیون اروپا بر پایه یافته‌های گزارشی تحقیقی اعلام کرد که تیک آبی شبکه اجتماعی ایکس فریبنده است؛ حکمی که با واکنش تند ایلان ماسک، مالک این شبکه اجتماعی مواجه شد.

کمیسیون اروپا در پی آغاز اجرای مقررات جدید اتحادیه اروپا در خصوص شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد: «از آنجایی که هر کسی می‌تواند با پرداخت پول تیک آبی دریافت کند، تشخیص صحت محتواهای منتشر شده و نیز هویت صحیح صاحبان حساب‌های کاربری دشوارتر شده است.»

پیش از خرید سهام شرکت توییتر توسط ماسک و تبدیل آن به ایکس، تیک‌های آبی به افراد مشهور، سیاستمداران و صاحبان حساب‌های تاثیرگذار از جمله روزنامه‌نگاران شناخته شده اعطا می‌شد ولی از آن پس این تیک‌های آبی به افرادی که حق اشتراک ماهانه ۸ دلاری پرداخت می‌کنند، اعطا می‌شود.

ماسک در واکنش به حکم کمیسیون اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد که کمیسیون قصد داشته که به ازای سانسور برخی محتواهای منتشر شده در ایکس به او حق‌السکوت پرداخت کند ولی چون او با سانسور مخالفت کرده، چنین حکمی علیه ایکس صادر شده است.

او سپس با انتشار پیامی دیگر، کمیسیون اروپا را تهدید به اقدام قضایی کرد تا به زعم او مردم اتحادیه اروپا متوجه حقیقت داستان این حکم و پرونده شوند.

کمیسیون اروپا همچنین معتقد است که پلتفرم تبلیغات شبکه اجتماعی ایکس قابل اعتماد نیست.

شرکت ایکس اکنون این فرصت را دارد که به اتهامات مطرح شده توسط کمیسیون اروپا پاسخ دهد و تغییراتی را برای رعایت خواست کمیسیون اعمال کند که از نظر قانونی الزام‌آور است. البته اگر کمیسیون اروپا توضیحات این شرکت را قانع کننده تشخیص ندهد، می‌تواند جریمه‌هایی را به ارزش شش درصد از درآمد جهانی سالانه شرکت ایکس وضع کند و همزمان خواستار رفع مشکلات موجود شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.