کدخبر :306471 پرینت
03 شهریور 1403 - 09:29

پیام‌ حساب‌ های ناشناس در واتساپ مسدود می شود

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، واتساپ در حال آزمایش یک ویژگی جدید برای افزایش محافظت از اطلاعات کاربران با مسدود کردن پیام‌های مخاطبین ناشناس است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، واتساپ طی ماه‌های اخیر روی قابلیتی کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد برای همیشه از شر مخاطبین ناشناسی که نمی‌خواهند در امان بمانند.

واتساپ که متعلق به متا است، این را می‌داند و هر از چند گاهی ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند تا کاربران را درگیر نگه دارد. اکنون، ممکن است به زودی برخی از ویژگی‌های جدید و مفید را در واتساپ ببینیم. یکی از این ویژگی‌ها ممکن است بتواند پیام‌های حساب‌های ناشناس را به‌طور خودکار مسدود کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده از منابع معتبر، واتساپ در حال آزمایش یک ویژگی جدید برای افزایش محافظت از اطلاعات کاربران با مسدود کردن پیام‌های مخاطبین ناشناس است.

قابلیت‌های حریم خصوصی واتس‌اپ روزبه‌روز تقویت می‌شوند. در جدیدترین مورد، این پیام‌رسان درحال کار روی قابلیتی است که امکان دریافت پیام از حساب‌های کاربری ناشناس را مسدود می‌کند.

این ویژگی که مسدود کردن پیام‌ها از حساب‌های کاربری ناشناس نامیده می‌شود، انتظار می‌رود پیام‌های افرادی که شماره‌ی آن‌ها در لیست مخاطبین کاربر ذخیره نشده‌اند را مسدود کند.

این قابلیت جدید که توسط WABetaInfo شکار شده است، قصد دارد از کاربران در مقابل پیام‌های آزاردهنده که ممکن است از اکانت‌های ناشناس ارسال شوند، محافظت کند. همچنین، کاربران می‌توانند تعداد پیام‌هایی را که می‌خواهند از حساب‌های کاربری ناشناس در یک بازه زمانی خاص دریافت کنند، مشخص نمایند. بعد از اتمام این بازه زمانی، واتس‌اپ به‌صورت خودکار تمام پیام‌های ارسالی از طرف این اکانت‌ها را بلاک می‌کند.

ظاهراً این ویژگی در نسخه بتای واتساپ برای اندروید نسخه ۲.۲۴.۱۷.۲۴ مشاهده شده است. این نسخه هم اکنون در گوگل پلی استور در دسترس کاربران قرار دارد. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این ورژن باید در برنامه بتای واتس‌اپ ثبت‌نام کرده باشید.

این ویژگی، به ویژه برای افرادی که به طور مداوم پیام‌های تبلیغاتی یا مزاحم دریافت می‌کنند، بسیار مفید خواهد بود.

واتساپ

همان‌طور که در تصویر فوق می‌بینید، گزینه‌ای به‌نام Block unknown account messages به بخش تنظیمات اپلیکیشن واتس‌اپ اضافه خواهد شد که کاربران به‌سادگی و با فعال‌کردن آن می‌توانند دریافت پیام‌ از اکانت‌های ناشناس را مسدود کنند.

در کنار بالابردن سطح حفاظت از حریم خصوصی، فعال‌کردن این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تعداد پیام‌های اسپم دریافتی را کاهش دهند و در نتیجه دیتای کمتری مصرف کنند. ازجمله دیگر قابلیت‌های مرتبط با حریم خصوصی که به‌تازگی به این پیام‌رسان اضافه شده‌اند، می‌توان به امکان ترک آسان‌تر گروه‌های مشکوک اشاره کرد

با فعال شدن این ویژگی، پیام‌های حساب‌های کاربری ناشناس که از مرز تعیین شده عبور کنند، مسدود خواهند شد. در حالی که واتساپ از مدت‌ها قبل ابزارهای خودکاری را برای شناسایی فعالیت‌های مخرب و اسپم فراهم کرده است تا به کاربران در برابر پیام‌های ناخواسته کمک کند، این ویژگی اقدامات پیشگیرانه‌تری برای حفاظت ارائه می‌دهد. هدف واتساپ از این ویژگی ارائه لایه‌های حفاظتی اضافی در برابر کلاه‌برداری، فیشینگ و سایر محتوای خطرناک است که می‌تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد یا تأثیر منفی بر دستگاه‌های آن‌ها داشته باشد.

واتس‌اپ پیش‌ازاین از الگوریتم‌های خاصی برای شناسایی پیام‌های مشکوک و اسپم که در حجم بالا ارسال می‌شوند، استفاده می‌کرد. قابلیت جدیدی که قرار است در آینده اضافه شود نیز می‌تواند دست کاربران برای برخورد با پیام‌های آزاردهنده و اسپم را بازتر کند.

در حال حاضر مشخص نیست که واتساپ این قابلیت جدید مسدودسازی دریافت پیام از افراد ناشناس را چه زمانی در اختیار عموم کاربرانش قرار می‌دهد، اما با این ویژگی جدید واتساپ یک قدم دیگر به سمت فراهم آوردن فضایی امن‌تر برای ارتباطات پیام‌رسانی برداشته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.