کدخبر :304273 پرینت
22 تیر 1403 - 10:39

اینفوگرافیک| کشورهایی با بیشترین ذخایر بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴

داده‌های تازه‌ درباره کشورهای دارای بیشترین ذخایر بیت کوین در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که دولت‌ها در سراسر جهان حدود ۵۶۹ هزار بیت‌کوین دارند که ۲.۶۹ درصد از کل عرضه را تشکیل می‌دهد و آمریکا با در اختیار داشتن تقریبا ۲۱۳۲۴۶ بیت‌کوین و چین با در اختیار داشتن بیش از ۱۹۰ هزار بیت‌کوین، در صدر جدول کشورهای دارنده بیشترین ذخایر بیت‌کوین قرار دارند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بیت‌کوین، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، حتی برای کسانی که با دنیای پیچیده ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند، نامی آشناست.

پذیرش ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان در حال افزایش است. در طول سال‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جایگزین به دلیل جایگاه بیت‌کوین به عنوان پیشروترین ارز دیجیتال، بیت‌کوین را جمع‌آوری کرده‌اند.

طی سالیان گذشته برخی از دولت‌ها نیز بر موج دارایی ارزهای دیجیتال سوار شده‌اند و تلاش کرده‌اند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

دولت‌های سراسر جهان نیز مقدار قابل توجهی بیت کوین در اختیار دارند. این دارایی ارزشمند می‌تواند به دو صورت برای آن‌ها به دست آمده باشد: خرید به عنوان ذخیره مالی یا مصادره به دلیل فعالیت‌های مجرمانه!

وب‌سایت Bitcoin Treasuries در گزارش سالانه خود، داده‌های تازه‌ای درباره کشورهای دارای بیشترین ذخایر بیت کوین در سال ۲۰۲۴ منتشر کرده است.

دولت‌ها در سراسر جهان حدود ۵۶۹ هزار بیت‌کوین دارند که ۲.۶۹ درصد از کل عرضه را تشکیل می‌دهد.

ایالات متحده با در اختیار داشتن تقریبا ۲۱۳۲۴۶ بیت‌کوین، در صدر جدول کشورهای دارنده بیشترین ذخایر بیت‌کوین قرار دارد.

پس از ایالات متحده، چین با در اختیار داشتن بیش از ۱۹۰ هزار بیت‌کوین در رتبه دوم قرار دارد. بریتانیا نیز با داشتن حدود ۶۰ هزار بیت کوین، در رتبه سوم این فهرست جای گرفته است.

اوکراین با در اختیار داشتن ۴۶۳۵۱ بیت‌کوین در رتبه چهارم کشورهایی با بیشترین ذخایر بیت‌کوین قرار دارد.

آلمان با در اختیار داشتن ۴۳۳۵۹ بیت‌کوین و السالوادور، که در سپتامبر ۲۰۲۱ بیت کوین را به عنوان پول رایج قانونی به رسمیت شناخت، با در اختیار داشتن ۵۷۷۹ بیت‌کوین در رده‎‌های بعدی قرار دارند.

بیت‌کوین

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.