کد مطلب: 

296330

ماهواره هواشناسی اسپیس‌ایکس با موفقیت به فضا پرتاب شد

اسپیس‌ایکس یک ماهواره هواشناسی را به عنوان «آخرین عضو ناوگان چهارماهواره‌ای» آمریکا در مدار زمین قرار داد که با شش ابزار پیشرفته، تا دهه ۲۰۳۰ به طور مداوم مشاهدات خود را به زمین می‌فرستد.
ماهواره

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس اخیرا یک ماهواره هواشناسی را به عنوان «آخرین عضو ناوگان چهارماهواره‌ای» آمریکا در مدار زمین قرار داد.

مدیران این مجموعه ماهواره‌های هواشناسی می‌گویند با این سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری، زیرساخت‌های پیش‌بینی هواشناسی آمریکا دچار تحول بزرگی خواهد شد و حفاظت از آمریکا و یک میلیارد نفر در قاره‌های آمریکای از منظر تغییرات آب و هوایی تغییر شگرفی خواهد کرد.

پیش‌بینی‌های هواشناسی برای پرتاب این ماهواره، بیانگر احتمال ۷۰ درصدی وقوع طوفان‌ و لغو پرتاب بود، اما این طوفان‌ها دیرتر از انتظار رخ دادند و همین تاخیر باعث پرتاب موفقیت‌امیز «فالکون هوی» شد.

این ماهواره هواشناسی پس از قرارگیری در مدار، طی ۱۴ روز بالای خط استوا منتقل خواهد شد و سپس به موقعیت عملیاتی خود در ۷۵ درجه طول جغرافیایی غربی منتقل می‌شود تا دید بی‌وقفه‌ای از سواحل غربی آفریقا تا مرکز آمریکای شمالی ارائه کند.

این ماهواره با شش ابزار پیشرفته، تا دهه ۲۰۳۰ به طور مداوم مشاهدات خود را به زمین خواهد فرستاد.

اسپیس‌اکس در واقع یک شرکت ترابری فضایی خصوصی است که در تابستان سال ۲۰۰۲ توسط ایلان ماسک بنیانگذار، کمپانی تسلا، تأسیس شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-06-26 11:58

افزودن دیدگاه جدید