کد مطلب: 

296338

اخاذی چند میلیون دلاری هکرها از دولت اندونزی

دولت اندونزی با حمله باج افزاری روبرو شده که بسیاری از سازمان‌ها را فلج کرده و اسباب دردسر شهروندان شده، اما برای پرداخت باج درخواستی هکرها، زیر بار نرفته است.
اخاذی چند میلیون دلاری هکرها از دولت اندونزی

به گزارش سیتنا، مقامات دولتی تائید کردند «مرکز داده ملی» اندونزی در ۲۰ ژوئن هدف حمله سایبری قرار گرفت. این حمله ظاهرا توسط شاخه‌ای از گروه هکری «لاک‌بیت» سازماندهی شده و از «لاک‌بیت ۳» برای رمزنگاری اطلاعات به سرقت رفته، استفاده شده است.

وب سایت «رجیستر» گزارش کرد حداقل ۲۱۰ موسسه ملی، تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند که مشکلاتی را در امور مربوط به گذرنامه، ویزا، مجوز اقامت و موارد مشابه به دنبال داشته و به صف‌های طولانی در فرودگاه‌های سراسر کشور منجر شده است.

قربانی حمله باج افزاری برای پس گرفتن فایل‌های مسروقه یا باید باج درخواستی را پرداخت کند تا کلید رمزگشایی را از هکرها دریافت کند و به فعالیت عادی برگردد یا از نسخه پشتیبان استفاده کند و سپس درباره فایل‌های مسروقه، مذاکره کند.

مقامات اندونزی نگفته اند که آیا باج، پرداخت شده است یا خیر. هکرها حدود هشت میلیون دلار رمزارز درخواست کرده اند.

حمله باج افزاری، یکی از مخرب‌ترین و مختل‌کننده‌ترین روش‌های حمله سایبری است. صدها گروه هکری، دسترسی به موسسات مهم را از کسانی که دسترسی اولیه را پیدا کرده اند، خریداری می‌کنند و سپس از «فراهم کنندگان باج افزار به عنوان یک سرویس» مانند «لاک‌بیت»، برای انجام حمله باج افزاری خود استفاده می‌کنند.

در مرحله بعد، اطلاعات حساس قربانیان را استخراج و همه فایل‌ها را رمزنگاری می‌کنند. از این رو، حتی اگر قربانیان، نسخه پشتیبان سیستم‌های خود را فعال کنند، هکرها همچنان اطلاعات حساس را در اختیار خواهند داشت و ممکن است تهدید کنند در صورت عدم دریافت باج، آنها را در اینترنت منتشر می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-06-26 16:27

افزودن دیدگاه جدید