کد مطلب: 

296153

پزشکیان: دسترسی به فضاهای مستهجن با فیلترشکن راحت‌تر شده است

پزشکیان با بیان اینکه «دسترسی به فضاهای مستهجن با استفاده از فیلترشکن خیلی راحت‌تر شده است»، گفت: دولت با آزاد کردن اینترنت می‌تواند فضا را مدیریت کند چرا که در صورت مدیریت دولت، او می‌تواند اجازه ندهد که کاربران به فضاهایی که نباید بروند، مراجعه کنند، اما در عین حال نیز باید اجازه مردم از این فضا استفاده کنند.
پزشکیان: دسترسی به فضاهای مستهجن با فیلترشکن راحت‌تر شده است

به گزارش سیتنا، مسعود پزشکیان در مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری به ارائه راهکارهایی در حوزه‌ فضای مجازی پرداخت و با بیان اینکه با اعمال فیلترینگ بسیاری از مشاغل را از دست داده‌ایم اظهار کرد: بسیاری از افرادی که از طریق فضای مجازی امرار معاش می‌کردند با اعمال فیلترینگ زندگی‌شان به هم ریخت و میلیون‌ها انسان با این اقدامی که انجام شد تحت تاثیر قرار گرفتند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به رونق کاسبی فروشندگان فیلترشکن گفت: اینکه چرا بررسی و پیگیری نمی‌کنند که چه کسی است فیلترشکن ها را می‌فروشد، موضوع قابل بحثی است‌؛ وقتی از وضعیت فضای مجازی صحبت می‌شود اینطور به نظر می‌رسد که مشکل جای دیگری است چرا که همه موافقیم که فیلترینگ نباشد و می‌گویند که جامعه باید با زن‌ها و دختران برخورد کرامت گونه داشته باشند؛ اینکه چه کسی حجاب بان‌ها را در مترو می‌گذارند معلوم نیست. اما وقتی اینجا می‌نشینیم، می‌گوییم که ما از حقوق زنان نیز دفاع می‌کنیم. واقعیت این است که اگر می‌خواستیم درست عمل کنیم به اینجا نمی‌رسیدیم.
 
پزشکیان گفت: اعتقاد من بر این است که باید دسترسی به فضای مجازی را آزاد کنیم؛ توییتر محل آموزش است، می‌توانیم بسیاری از علوم را از آنجا یاد بگیریم و ارتباطات خود را افزایش دهیم. اگر من رئیس جمهور شوم قطعاً در مقابل ممنوعیت‌هایی که اعمال شده و موجب عصبانیت شده و موجب تخریب بسیاری از مشاغلی که در فضای مجازی وجود داشت شده است، می‌ایستم؛ این به معنای آن نیست که اگر قرار است در بحران‌های خاصی مداخله شود، مداخله‌ای نشود؛ این مداخلات انجام خواهد شد چراکه همه کشورها در زمان بحران در دسترسی به اینترنت اختلال ایجاد می‌کنند اما الان وقتی که فضا آزاد است چه لزومی دارد ما بیاییم اینترنت را قطع کنیم و فیلتر بگذاریم و عده‌ای پیدا شوند که فیلترشکن بفروشند.

وی با بیان اینکه «دسترسی به فضاهای مستهجن با استفاده از فیلترشکن خیلی راحت‌تر شده است»، ادامه داد: دولت باید نظارت و جلوگیری کند تا کاربران اینترنت به آن فضاها نروند؛ دولت با آزاد کردن اینترنت می‌تواند فضا را مدیریت کند چرا که در صورت مدیریت دولت، او می‌تواند اجازه ندهد که کاربران به فضاهایی که نباید بروند، مراجعه کنند اما در عین حال نیز باید اجازه مردم از این فضا استفاده کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه فرهنگ را دولت‌ها درست نمی‌کنند بلکه جاهایی نظیر حوزه‌ها، مساجد و بسیاری از مراکزی که در مملکت وجود دارد در این زمینه مسئولیت‌هایی دارند.

پزشکیان همچنین اظهار کرد: خانواده محل صمیمیت و محبت و عشق است اما اینکه در جامعه عده‌ای که تعدادشان هم کم نیست ما را نمی‌پذیرند، تکلیف‌مان چیست؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-06-21 22:06

افزودن دیدگاه جدید