کد مطلب: 

295401

تاکنون 320 هزار دایری فیبرنوری از سوی شرکت مخابرات انجام شده است؛ تمامی مودم‌های فیبر مخابرات تولید داخل است

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: تا کنون 320 هزار دایری فیبرنوری از سوی شرکت مخابرات انجام شده است و این شرکت تنها مودم‌های تولید داخل به مشترکان ارائه می‌دهد و در همین راستا هم قرارداد 400 هزارتایی مودم با شرکت‌های داخلی منعقد شده است.
تاکنون 320 هزار دایری فیبرنوری از سوی شرکت مخابرات انجام شده است؛ تمامی مودم‌های فیبر مخابرات تولید داخل است

دکتر داوود زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیتننا پیرامون سهم دایری شرکت مخابرات ایران در پروژه فیبرنوری، گفت: شرکت مخابرات ایران واگذاری FTTH را از سال 1396 آغاز کرد و از 350 هزار FTTH که در سایت سازمان اعلام شده است، 320 هزار دایری متعلق به این شرکت است.

وی، ادامه داد: 210 هزار دایری طی سال‌های 1396 الی 1401 صورت گرفت و 110 هزار دایری باقی مانده نیز در سال 1402 انجام گرفته است.

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران پیرامون سهم مودم‌های تولید داخل در این شرکت، تاکید کرد: مودم هایی که خود شرکت مخابرات ایران خریداری می کند، داخلی هستند و از اینکه مردم مودم داخلی یا خارجی خریداری می کنند، اطلاعی ندارم.

وی، افزود: قرارداد 400 هزارتایی مودم هم با شرکت های داخلی منعقد کرده ایم، تا خرید شرکت مخابرات ایران را از این طریق انجام دهیم.

زارعیان، خاطرنشان کرد: ما به عنوان مجموعه مخابرات ایران، به دنبال واردات مودم نیستیم و تلاش می کنیم مودم را از تامین کنندگان داخلی تهیه کنیم.

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، اشاره کرد: با توجه به موضوع کمبود مودم در کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی تبصره ای، اعلام کرد که ارائه دهندگان FTTH می توانند در صورت نیاز بخشی از مودم مورد نیاز را از مودم خارجی وارد و از آن استفاده کنند.

وی، مطرح کرد: برنامه شرکت مخابرات ایران این است که در سال جاری حداقل 500 هزار دایری ایجاد کند، البته برنامه ریزی داریم که این میزان را به یک میلیون دایری برسانیم.

زارعیان، پیرامون سرعت مودم های داخلی هم اظهار کرد: مودم‌های داخلی برای پشتیبانی سرعت‌های تا 100 مگابیت مشکلی ندارند، اما شرکت هایی که به سرعت بالاتر نیاز دارند، همانند شرکت های تجاری، می‌توانند از مودم خارجی که این سرعت را پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-06-01 13:35

افزودن دیدگاه جدید