کد مطلب: 

287880

وزیر صمت: تحول واقعی برای رسیدن به صنعت هوشمند و دانش‌بنیان آغاز شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید تلاش زیادی در راستای صنعت هوشمند و دانش‌بنیان داشته باشیم، در غیر این‌ صورت همسایگان ما در این حوزه از ما سبقت می‌گیرند و بعدها غصه می‌خوریم.
عباس علی‌آبادی

به گزارش سیتنا، عباس علی‌آبادی در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» گفت: اکنون زمزمه انقلاب صنعتی پنجم به گوش می‌رسد و پیام آن این است که دوباره اصالت را به انسان بدهیم تا انسان به عنوان محور تحولات و عامل اصلی همواره می‌ماند.

وی ادامه داد: هوش انسانی هرگز تحلیل نخواهد رفت و همواره توسعه پیدا می‌کند اما این‌بار رقیبی به نام هوش مصنوعی دارد که باید خود را با آن به چالش بکشد ولی این اجازه به هوش مصنوعی داده نمی‌شود که به انسان برتری پیدا کند.

وزیر صمت افزود: انسان می‌تواند خالق باشد و به همین دلیل خلیفه خداست و هوش آن همیشه رو به توسعه است؛ اما با تمام اینها اگر از هوش مصنوعی غافل شویم، تاثیرات آن را در جامعه می‌بینیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با برگزاری یک سلسله همایش‌های مختلف که تاکنون دو همایش برگزار شده تلاش می کنیم تا ارتباط دولت و با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بیان افزایش دهیم و آن را به یک ارتباط ارگانیک و نزدیک تبدیل کنیم.

علی‌آبادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: سعی می‌کنیم در کنار همایش، نمایشگاه هم داشته باشیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان فضایی برای عرضه محصولات خود داشته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: در آینده نزدیک این همایش‌ها به بازارگاهی برای یافتن بازار فروش محصولات بدل می‌شود.

وزیر صمت همچنین گفت: باید تلاش زیادی در راستای صنعت هوشمند دانش‌بنیان داشته باشیم در غیر این‌صورت همسایگان ما در این حوزه از ما سبقت می‌گیرند و بعدها غصه می‌خوریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-25 09:53

افزودن دیدگاه جدید