کدخبر :901 پرینت
12 آذر 1390 - 20:33

حقوق و مزایای کارمندان دورکار کم نمی‌شود

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: کارمندان دورکار بر اساس شرح وظایف و پست خاصی که برایشان تعریف شده کارهایشان را به دور از محیط کار و در منزل انجام می‌دهند؛ ضمن اینکه حقوق و مزایای آن‌ها کم نمی‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از واحد مرکزی خبر، موسی مهدوی گفت : ما نیز از سال گذشته براساس آیین نامه ای ، این کار را شروع کرده ایم و بخشی از فعالیت های نظام اداری که انعطاف پذیری دارد از طریق دورکاری انجام می شود. 

وی با بیان اینکه برای دورکاری، نیاز به فراهم کردن شرایط و زیرساخت ارتباطی بین کارمند دورکار و دستگاه اجرایی است، افزود: این کار باید به دو صورت متناسب با شغلی که دورکاری می‌شود، انجام شود که یکی ارتباط الکترونیکی آنلاین (برخط) و دیگری از طریق ارتباط آفلاین است.

مهدوی گفت: ارتباط آنلاین از طریق رایانه ، adsl و اینترنت میسر است اما برخی از کارهای حجمی مانند کار تایپ و کارهای پژوهشی نیاز به ارتباط آنلاین ندارد، بلکه از طریق ارتباطات آفلاین قابل اجراست.

وی اضافه کرد: همه این اقدامات از جمله امکانات دورکاری به عنوان بخشنامه در آیین نامه دورکاری آمده است و کارفرما باید این امکانات را برای کارمند دورکار در نظر بگیرد.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی در ادامه گفت: رابطه کارمندان با دستگاه اجرایی از طریق عضویت رسمی، پیمانی یا قراردادی است که با فرستادن کارمند به دورکاری به هیچ وجه از کار بی کار نمی‌شود، بلکه بر اساس تفاهم نامه داخلی میان کارمند و مدیر دستگاه اجرایی دورکاری انجام می شود.

وی افزود: در واقع کارمند دورکار براساس شرح وظایف و پست خاصی که برای وی تعریف شده است کارهای خود را به دور از محیط کار بلکه در منزل انجام می دهد ضمن اینکه حقوق و مزایای آن‌ها سر جای خود است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که بخشی از کارهای اداری در شهرهای بزرگ به روش دورکاری باعث کاهش تردد، ترافیک و آلودگی شهر می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

با توجه به کرونا خیلی بهتر آدم فریلنسری کار کنه کنار کار اضلی به نظرم میتونه تا حدی زندگی رو چرخوند خودم از سایت دوری جاب ، پونیشا ، کارلنسر و...فعلا دارم تا حدی جلو میرم

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.