کدخبر :304820 پرینت
02 مرداد 1403 - 10:59

ارائه جدیدترین تراشه‌ هوش مصنوعی انویدیا در چین

شرکت فناوری انویدیا در نظر دارد نسخه‌ای از تراشه‌های هوش مصنوعی خود را که با قوانین صادراتی آمریکا سازگار است، به بازار چین عرضه کند؛ این شرکت قصد دارد امسال بیش از یک میلیون تراشه اچ۲۰ را به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد دلار در چین بفروشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سه منبع آگاه به رویترز اعلام کردند که شرکت فناوری انویدیا (Nvidia)، قصد دارد نسخه‌ای از تراشه‌های هوش مصنوعی خود را که با قوانین صادراتی آمریکا سازگار است، به بازار چین عرضه کند.

این شرکت در مارس سال جاری، سری جدید تراشه‌های «بلاک‌ول» را معرفی کرد که قرار است اواخر امسال به تولید انبوه برسد. این تراشه‌ها ترکیبی از دو مربع سیلیکونی هستند و پردازنده «بی۲۰۰» در این سری، در برخی کارها مثل پاسخ‌دهی خودکار، ۳۰ برابر سریع‌تر از مدل قبلی است.

دو منبع اشاره کردند که اینویدیا با همکاری شرکت «اینسپور»، توزیع‌کننده اصلی خود در چین، تراشه‌ای به نام «بی۲۰» را روانه بازار خواهد کرد. این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که انویدیا هنوز این خبر را به طور رسمی اعلام نکرده است.

سخنگوی انویدیا از اظهار نظر خودداری کرد و شرکت اینسپور نیز به سوالات رویترز پاسخ نداد.

واشینگتن در سال ۲۰۲۳ مقررات صادرات تراشه‌های پیشرفته به چین را سخت‌تر کرد تا از پیشرفت محاسبات فوق‌پیشرفته که می‌تواند به ارتش چین کمک کند، جلوگیری کند. از آن زمان، انویدیا سه تراشه اختصاصی برای بازار چین توسعه داده است.

تراشه «اچ۲۰» که جدیدترین تراشه انویدیا در بازار چین است، در ابتدا با استقبال ضعیفی مواجه شد و زمانی که تحویل آن آغاز شد، شرکت آمریکایی آن را با قیمتی کمتر از تراشه شرکت «هواوی» عرضه کرد. بر اساس گزارش رویترز در ماه مه، انویدیا قصد دارد امسال بیش از یک میلیون تراشه اچ۲۰ را به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد دلار در چین بفروشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.