کدخبر :292989 پرینت
16 فروردین 1403 - 13:02

سند خرید هزار متر زمین در کره مریخ به نام ایران

پس از ادعای پسر پروفسور حسابی مبنی بر اینکه پدرش سال‌ها قبل هزار متر زمین در کره مریخ را به نام ایران خریداری کرده و واکنش‌های جنجالی کاربران در فضای مجازی، سند این ادعا توسط بنیاد پروفسور حسابی منتشر شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی اوایل سال ۱۴۰۳ با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی مدعی شد که پدرش سال‌ها قبل هزار متر زمین در مریخ را به نام ایران خریداری کرده که این ادعا با واکنش‌های جنجالی کاربران در فضای مجازی همراه شد.

اکنون بنیاد پروفسور حسابی سند ادعای ایرج حسابی را همراه با بیانیه‌ای منتشر کرده تا بار دیگر این موضوع جنجالی مطرح شود.

در بیانیه مذکور به توضیح در مورد این سند و ماجرای خرید زمین در مریخ توسط این شخصیت فقید علمی کشور پرداخته شده است.

در متن این بیانیه آمده است که مدارک و اسناد به جا مانده از پروفسور حسابی نشان می‌دهد که ایشان در اقدامی نمادین برای کشور خود، زمینی را در مریخ خریداری کرده‌اند. این اقدام در راستای ترویج صلح و علم و دانش و به‌منظور جایگزینی جنگ و خونریزی با فعالیت‌های علمی و حضور در فضای لایتناهی صورت گرفته است.

پروفسور محمود حسابی با خرید زمین در مریخ، پیام صلح و دوستی را به جهانیان مخابره کرد. وی معتقد بود که باید به جای جنگ و خونریزی، در راه علم و دانش گام برداشت و به اکتشافات فضایی پرداخت.

این بنیاد با وجود مشکلات و چالش‌های پیش رو، به فعالیت خود در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی و برجسته کردن اقدامات پروفسور حسابی در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی اتمی و فضا ادامه می‌دهد و در تلاش است تا این مستندات را در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ علم و دانش ایران قرار دهد.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

غیرت ایرانی زبان زده تو همه جا

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.