کدخبر :289924 پرینت
24 دی 1402 - 12:47

معاون وزارت کار: جای تشکلی در کارآفرینی برای رفع چالش های بازار و ارائه راهکار به حاکمیت، خالی است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی کشور دارند، اما در حال حاضر جای تشکلی که برگرفته از حوزه کارآفرینی باشد تا چالش های بازار را به صورت دسته بندی شده و همراه با ارائه راهکار به حاکمیت، رفع کنند، خالی است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انتخابات کمیسیون های تخصصی کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی، اظهار کرد: علت اصلی رسمیت بخشیدن به تشکل های متشکل از کارآفرینان برتر در بسته های مختلف در سراسر کشور، این است که در بازار کار و تولید کشور، جای تشکل هایی که که فارغ از مسائل اداری و چالش های ساختاری حوزه تامین مالی و ... به مسئله کارآفرینی فکر کنند، خالی بود.

وی، ادامه داد: اکنون تشکل های زیادی با اسامی مختلف وجود دارد که هر کدام ماموریت خاصی را پیگیری می کنند، اما در محیط کسب و کار و ارتباط با حاکمیت و آن بخشی که بار بهره وری و اقتصاد کشور را به دوش می کشد، هیچ ارتباط مستقیمی با موضوع کارآفرینی وجود ندارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی کشور دارند، اما در حال حاضر جای تشکلی که برگرفته از حوزه کارآفرینی باشد تا چالش های بازار را به صورت دسته بندی شده و همراه با ارائه راهکار به حاکمیت، رفع کنند، خالی است.

کریمی بیرانوند، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که کارآفرینی در کشور توسعه و ترویج یابد، مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید فراوان داشته اند و ما انتظار داریم که در تعامل با کارآفرینان و بدون تقابل با هیچ صنفی، بتوانیم اهمیت کارآفرینی را در کشور نشان دهیم.

وی، بیان کرد: اکنون از میانگین نرخ بیکاری دو رقمی به زیر هفت درصد رسیده ایم و زمان رسیدگی به کیفیت مشاغل رسیده است و دغدغه ما سهم بالای فارغ التحصیلان بیکار است، برخی بانک ها را مانعی برای کارآفرینی می دانند، درحالی که این تنها مانع موجود نیست‌.

 دبیر هیات امنای ملی کانون کارافرینان برتر رسمی، اشاره کرد: بزرگترین مانع در حوزه گفتمان کارآفرینی، مسئله فرهنگی- اجتماعی است و موضوع اقتصادی چندان مطرح نیست.

انتهای پیام

خبرنگار:فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.