کدخبر :287049 پرینت
14 آبان 1402 - 09:57

شرکت داده پردازی معتمد تیس؛ رکورددار بالاترین ارسال صورتحساب الکترونیکی در بین شرکت‌های معتمد طی تابستان گذشت

معاون مالی- اداری شرکت داده پردازی معتمد تیس، گفت: حدود 9 هزار مودی از شرکت تیس، کد یکتای مالیاتی دریافت نموده و بیشترین ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط شرکت های معتمد در تابستان گذشته از طریق اعتماد مودیان به شرکت تیس انجام پذیرفته است که این حاصل اعتماد سازی ما بوده در حالی که عمده این مودیان الزامی برای ارسال صورتحساب نداشته اند ولیکن ما فرآیند ارسال را آنچنان تسهیل و اجرا نموده ایم که مودی ترجیح داده است همچنان ارسال ها به سامانه مودیان را انجام دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شیرین کمیجانی، معاون مالی - اداری شرکت داده پردازی معتمد تیس، در گفت‌وگو با خبرنگار نسل چهارم پیرامون معرفی این شرکت، گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با هدف ضرورت مالیات ستانی مبتنی بر اطلاعات شفاف بر اطلاعات شفاف و قابل استناد از سال 1401 در بازه‌های زمانی که قانون تعریف کرده بود، برای تمامی فعالان اقتصادی در کشور  و همه مودیان مالیاتی، لازم‌الاجرا می‌باشد. در راستای اجرای این قانون، سازمان امور مالیاتی اقدام به ایجاد کارپوشه برای کلیه مودیان نموده است.

وی، افزود: در این شرکت مودیان مالیاتی از طریق بستر پایانه فروشگاهی که همان پلتفرم اختصاصی شرکت تیس می باشد و با اخذ شناسه یکتا حافظه مالیاتی از مسیر کارپوشه های مالیاتی  با شرکت معتمد تیس به سامانه متصل می‌شوند و قادر به ارسال صورتحساب الکترونیکی خواهند بود. برای اینکه مودیان در زمینه ارسال صورتحساب تفکیک شوند برای هر مودی یک شناسه یکتا حافظه مالیاتی در نظر گرفته شده است که در ابتدای شماره هر صورتحساب قرار می گیرد و شماره منحصر بفرد صورتحساب الکترونیکی که 22 کاراکتری در نظر گرفته شده است بصورت یکتا در کل چرخه اقتصادی کشور شناسایی و پردازش می شود، شفافیت فرآیند معاملات و هوشمند سازی نظام مالیاتی کشور از اهداف عالیه اجرای قانون است.

معاون مالی -  اداری شرکت داده پردازی معتمد تیس، تاکید کرد: طبق لایحه تسهیل قانون پایانه های فروشگاهی مصوب مجلس که در فرآیند تایید توسط شورای نگهبان نیز می باشد، تمامی اشخاص حقوقی از ابتدای مهرماه می‌بایست صورتحساب های فروش خود را به صورت الکترونیکی و طبق الزامات صدور صورتحساب در قانون، به سامانه مودیان ارسال نمایند. این تکالیف برای اصناف و اشخاص حقیقی از ابتدای دی ماه تعیین شده است.

کمیجانی، خاطرنشان کرد: ما به عنوان معتمد وظیفه داریم شرایط اتصال و ارسال صورتحساب الکترونیکی را در «بستر پایانه فروشگاهی» که منظور یک راهکار مبتنی بر نرم افزار و سخت افزار است فراهم نماییم. ما طبق وظیفه قانونی به دنبال استانداردسازی و فراهم نمودن راهکارهایی در جهت رفاه حال مودیان (مشتریان خود) هستیم. ما برای مودیان فاقد ERP، نرم افزار یا ماژول فروش، یک داشبورد اختصاصی با روش های ارسال فرم تحت وب، اکسل با ظرفیت بالا در هر بار بارگذاری(Upload)  مهیا کرده ایم و نیاز آنها را پوشش داده ایم و برای کلیه مودیان دارای ERP، نرم افزار یا ماژول فروش روش های متعددی از جمله اتصال مستقیم نرم افزارهای مالی به  سامانه مودیان، ارسال صورتحساب های انبوه از طریق API در نظر داریم و این امر نشان دهنده تعامل کامل با تولید و ارائه کنندگان نرم افزار است و هم وظیفه ذاتی ما کمک به توانمند سازی، استانداردسازی و ارسال صورتحساب است.

وی، بیان کرد: با توجه به بخشودگی‌ها و نواقصی که در سطح گزارش‌گیری کارپوشه‌های مالیاتی مشاهده می‌شود، پیشنهاد بنده به مودیان مالیاتی این است که از خدمات شرکتهای معتمد استفاده کنند. همکاران من در شرکت تیس تلاش می‌کنند تا تمامی شرایط لازم و استانداردسازی مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان را در اختیار مودیان قرار دهند.

معاون مالی - اداری شرکت داده پردازی معتمد تیس، تشریح کرد: ما در ابتدای راه اجرایی شدن قانون مذکور هستیم و قانون در بخش های ابتدایی خود با چالش‌هایی برخوردار می‌باشد که از این باب قانونگذار نهایت انعطاف خود جهت برخورد با چالش و ریسک ها را در نظر گرفته و طی بخشنامه‌های ابلاغی و همچنین لایحه تسهیل با در نظر گرفتن بخشودگی ها سعی در ایجاد فضایی مطمئن جهت اتصال مودیان به قانون را فراهم نموده است.

وی، ادامه داد: ما در سال اجرای قانون هستیم بنابراین قطعا سامانه مودیان در حالت بهره برداری کامل نبوده و مشکلات و اختلالاتی برای ارسال صورتحساب وجود دارد، ما هم در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه هستیم از جمله به‌روزرسانی های متعدد سامانه مودیان موجب نگرانی مودیان می شود که ما تمام تلاش خود را در راستای رفع سریع ایرادات و تغییرات خواهیم داشت. در حال حاضر عمده مودیان بزرگ با صورتحساب های حساس از خدمات شرکت معتمد استفاده می نمایند زیرا اطمینان لازم را در حوزه صحت ارسال به شرکت معتمد دارند.

کمیجانی، اشاره کرد: شرکت ما به منظور اخذ مجوز فعالیت نوع اول که شامل فعالیت‌های مرتبط با حوزه صدور، جمع‌آوری، نگهداری و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور و نظارت بر عملکرد مؤدیان در این حوزه است در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ موفق به اخذ مجوز شرکت معتمد مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور شد. به صورت خلاصه مأموریت شرکت داده‌پردازی معتمد تیس ایفای نقش تسهیلگر و مجری قانون در فرآیند اتصال مودیان به سامانه مؤدیان و اجرای تکلیف قانونی آنهاست.

وی، افزود: طبق ماده ۲۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی می‌تواند جهت حصول اطمینان از عملکرد صحیح مؤدیان در خصوص صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت دقیق معاملات در سامانه مؤدیان، اطمینان از انجام تکالیف قانونی توسط مؤدیان، مجوز فعالیت شرکت های معتمد مالیاتی را فراهم نموده که شرکت‌های دارای مجوز نوع اول به ارائه خدماتی نظیر صدور، جمع‌آوری، نگهداری و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور و نظارت بر عملکرد مؤدیان در ا‌ین حوزه می‌پردازند. شرکت تیس به عنوان سومین معتمد نوع اول اخذ مجوز نموده است. تمامی خدمات ما در حوزه ارسال صورتحساب الکترونیکی برای مودیان بصورت رایگان و بدون هزینه می باشد و خوشبختانه با این رویکرد، بزرگترین اقبال مودیان را به شرکت معتمد تیس شاهد بوده ایم و این رشد و جذب مودیان حاصل اعتماد مودیان است که بزرگترین سرمایه شرکت تیس همین اعتماد مودیان بوده و به همین خاطر بر خود می بالیم.

معاون مالی- اداری شرکت داده پردازی معتمد تیس، توضیح داد: حدود 9 هزار مودی از شرکت تیس، کد یکتای مالیاتی دریافت نموده و بیشترین ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط شرکت های معتمد در تابستان گذشته از طریق اعتماد مودیان به شرکت تیس انجام پذیرفته است که این حاصل اعتماد سازی ما بوده در حالی که عمده این مودیان الزامی برای ارسال صورتحساب نداشته اند ولیکن ما فرآیند ارسال را آنچنان تسهیل و اجرا نموده ایم که مودی ترجیح داده است همچنان ارسال ها به سامانه مودیان را انجام دهد.

وی، گفت: ما در ماه های اخیر بر حسب نیاز مودیان محترم، حتی شیفت همکاران را نیز  مطابق با تغییر ساعت اداره‌ها، تغییر داده ایم و در این زمینه انعطاف زیادی داشته ایم و همیشه خود را موظف به پاسخگویی در ساعات اداری از شنبه تا پنجشنبه می دانیم ضمن اینکه برای مودیان تمهیداتی برای پاسخگویی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل در نظر گرفته ایم که مورد استقبال قرار گرفته است و در حال گسترش این سطح خدمات هستیم، شایان ذکر است که در خط تماس مستقیم با شرکت تیس از طریق شماره 90001515 که بدون پیش شماره و هزینه برای تماس است ما از سرمایه انسانی و کارشناسان زبده ای از سطوح تحصیلی فوق لیسانس و دکترا برخوردار هستیم و بالاترین سطوح تحصیلی را در بخش پاسخگویی و پشتیبانی مشاهده خواهید کرد چرا که اعتقاد داریم در این بیزینس علاوه بر تخصصی بودن حوزه فعالیت، طرفین مقابل ما بعنوان مشتری در سطح بالایی قراردارند و این امر ما را مجاب به این امر کرده است.

کمیجانی، ادامه داد: در زمینه فرهنگ سازی و آموزش نکات اجرایی قانون به عنوان معتمد نوع اول، با عنایت به اینکه وظیفه شرکت معتمد نوع اول، آموزش نکات اجرایی، بخش های خاص و بصورت تخصصی حوزه ارسال صورتحساب الکترونیکی است ما تلاش کرده ایم در فضای مجازی آموزش های کاربردی برای مودیان را کانال های اطلاع رسانی و وب سایت خود به صورت مرتب منتشر کنیم و آموزش های حضوری و وبینار های متعددی در حوزه نکات اجرایی قانون برگزار کنیم در این راستا بزرگترین همایش حضوری و کارگاه عملی در ابتدای تابستان و همزمان با نمایشگاه الکامپ 1402 و همچنین بزرگترین وبینار مجازی را در 29 شهریور با حضور بیش از دو هزار ،نفر بر بستر اینترنت بصورت رایگان برگزار نموده ایم چون ضمن احساس وظیفه در حوزه مسئولیت اجتماعی مصمم هستیم نقش تسهیلگری خود را با تمام امکانات خود اجرا کرده و هر هفته سمینار آنلاین برگزار می نماییم، همه می دانیم چالش اصلی این است که سازمان امور مالیاتی برای ورود اصناف باید چند برابر حجم فعلی بر روی فرهنگ سازی کار نماید، چون تحول مودی با دفاتر سنتی به ارسال صورتحساب الکترونیکی به طور یقین نیازمند استراتژی های بزرگ ارتقای فرهنگ و آگاهی عمومی جامعه و ایجاد زیرساخت لازم است.

معاون مالی- اداری شرکت داده پردازی معتمد تیس، اظهار کرد:ما در نوع خدماتی که ارائه می دهیم برتری خود را در ارائه خدمات پشتیبانی به مودیان می دانیم، تلاش ما بر این است که سرویس‌های ویژه ای را برای مودیان تهیه کنیم اما در حال حاضر تمرکز ما نحوه اتصال است و مزیت خود را حضور صادقانه در کنار مودیان و پاسخگویی مطلوب به آنها می‌دانیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.