کدخبر :280617 پرینت
28 اردیبهشت 1402 - 13:26

نتایج یک نظرسنجی: هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای بشریت باشد

بر اساس یک نظرسنجی که توسط رویترز/ایپسوس انجام شد، بیش از دو سوم آمریکایی‌ها نگران تأثیرات منفی هوش مصنوعی هستند و ۶۱ درصد اعتقاد دارند که این پدیده می‌تواند تهدیدی برای تمدن باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، با توجه به اینکه «چت جی‌پی‌تی» ساخته «اپن ای‌آی»، سریع‌ترین برنامه در حال رشد در تمام دوران تبدیل شده، ادغام گسترده هوش مصنوعی در زندگی روزمره، آن را در کانون گفتمان عمومی قرار داده است.

چت جی‌پی‌تی، رقابت گسترده‌ای در زمینه هوش مصنوعی را پدید آورده است و غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و گوگول برای پیشی گرفتن از رقبای خود وارد این عرصه شده‌اند.

اما رشد سریع هوش مصنوعی، قانون‌گذاران و حتی شرکت‌های هوش مصنوعی را نیز نگران کرده است.

سام آلتمن، مدیر عامل «اپن ای‌آی» در کنگره آمریکا حاضر شد و به پرسش‌های قانون‌گذاران پاسخ داد. او ضمن تشریح نگرانی‌های خود درباره احتمال سواستفاده از این فناوری، خواستار تنظیم مقرراتی در زمینه استفاده از هوش مصنوعی شد.

سناتور کوری بوکر، یکی از قانون‌گذارانی بود که در جلسه مجلس سنا در مورد بهترین روش‌ها برای تنظیم مقرراتی برای استفاده از هوش مصنوعی پرسش‌هایی را مطرح کرد. او گفت: «هیچ راهی برای نگاه داشتن این جن در بطری وجود ندارد، این پدیده در سطح جهانی در حال انفجار است.»

نتایج نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که پیامدهای نامطلوب هوش مصنوعی را پیش‌یینی می‌کنند، سه برابر افرادی است که چنین نظری ندارند.

براساس این داده‌ها، ۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان باور دارند که هوش مصنوعی، خطراتی را برای بشریت به همراه دارد، در حالی‌که تنها ۲۲ درصد مخالف این موضوع هستند، و ۱۷ درصد نیز در مورد آن اطمینان ندارند.

افرادی که در سال ۲۰۲۰ به دونالد ترامپ رأی دادند، نگرانی بیشتری در این رابطه دارند. ۷۰ درصد از رأی‌دهندگان به ترامپ در مقایسه با ۶۰ درصد از رأی‌دهندگان به بایدن موافق بودند که هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای بشریت باشد.

در شرایطی که آمریکایی‌ها نگران هوش مصنوعی هستند، جرم، جنایت و اقتصاد در این نظرسنجی در رتبه‌های بالاتری قرار دارند.

کارشناسان این صنعت می‌گویند که درک عمومی بیشتر از مزایای هوش مصنوعی می‌تواند در کاهش نگرانی‌ها موثر باشد.

سباستین ترون، استاد علوم رایانه‌ای در استنفورد که «گوگل اکس» را تأسیس کرد، می‌گوید: «هوش مصنوعی، کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و به افراد کمک می‌کند تا کارآمدتر شوند.»

ایون استویکا، استاد دانشگاه برکلی نیز که از بنیانگذاران یک شرکت هوش مصنوعی است، می‌گوید: «کاربردهای مثبت هوش مصنوعی، مانند ایجاد انقلابی در کشف دارو، به اندازه چت جی‌پی‌تی قابل مشاهده نیست.»

او می‌افزاید: « آمریکایی‌ها ممکن است متوجه نباشند که هوش مصنوعی در زندگی روزمره آنها؛ در خانه و محل کار، چقدر فراگیر است.»

در این نظرسنجی اینترنتی، ۴۴۱۵ بزرگسال آمریکایی شرکت کرده بودند و معیار دقت، مثبت یا منفی بودن آن، دو در صد است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.