کدخبر :258796 پرینت
15 تیر 1400 - 10:39

چگونه شماره شبا بانک صادرات را دریافت کنیم؟

شماره شبا طبق یک ساختار بین‌المللی ساخته شده و برای نقل و انتقال‌های مالی به خارج از کشور کاربری دارد، اما محدودیت‌های بانکی و تحریم‌ها باعث شده تا این شماره به صورت انتقالات بین بانکی داخلی نیز کاربرد بسیار زیادی داشته باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شما می‌توانید شماره شبا هر یک از حساب‌های خود در بانک صادرات را با داشتن شماره حساب خود در این بانک به راحتی به دست آورید.

شماره شبا در این سال‌ها این اطمینان را به وجود آورده که امکان رخ دادن اشتباه وجود ندارد. شماره شبا بانک صادرات نیز همین ویژگی را دارد و همچون شماره شبا سایر بانک‌های کشور شماره‌ای است منحصر به همان حساب که علاوه بر تراکنش‌ها و حواله‌های الکترونیکی داخلی، امکان نقل و انتقالات بین‌المللی را هم فراهم‌ کرده که مزیتی بسیار کارآمد است.

ساختار شبا بانک صادرات

درباره ماهیت این کد و چگونگی به وجود آمدنش می‌توان توضیح داد: این شناسه ۲۶ کاراکتری  برای بانک صادرات به این صورت است که بعد از تنها کاراکترهای غیرعددی در این شماره یا همان شناسه بین‌المللی هر کشور  -برای ایران IR- دو رقم «بازبینی درستی ساختار» می‌آید که برای رسیدن به بالاترین سطح اطمینان از دریافت و ارسال کامل و بدون نقص یا تحریف شبا، الزامی است.

بعد 020 را داریم که شناسه اختصاصی بانک صادرات است. البته شماره شناسه‌ بیشتر بانک‌های ایرانی دو رقمی‌ ست و برای رسیدن به میزان استاندارد جهانی سیزده ششصد و شانزده ( ISO 13 616 ) یا همان مبنای سازش شماره شبا بوده است که یک صفر به ابتدای آن افزوده شده و در ادامه نیز با استفاده از همان شماره حساب فرد است که شماره‌ شبا صادرات کامل می‌شود.

محاسبه شبا بانک صادرات از طریق شماره حساب

از طریق روش زیر می توانید شماره شبای خود با شماره حساب محاسبه نمایید:

چگونه شماره شبا بانک صادرات را دریافت کنیم؟

[node:title]

محاسبه شبا بانک صادرات با شماره کارت

از آنجا که یک کارت بانکی قابلیت دارد تا به حساب‌های مختلف درون بانکی متصل شود و به‌‌طور معمول یک کارت، مختص یک حساب نیست سامانه‌های پردازشگر بانک‌ها قابلیت نوشتن برنامه‌ای برای محاسبه شماره شبا بر اساس شماره کارت را پیدا‌ نخواهند کرد.

بنابر این چنانچه به شماره حساب صادرات خود دسترسی ندارید می‌بایست نخست از طریق سامانه‌ تلفن گویای بانک صادرات (تماس با ۰۹۶۰۲) شماره حساب خود را دریافت کرده و سپس با وارد کردن شماره حسابتان در کادر بالا، شماره شبا خود را به دست آورید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

برای شماره شبا هم میتونید از سایت اصلی خود بانک بگیرید هم پیامک، هم با عابربانک و هم می تونید از یه سری سایتها و اپ های تخصصی این حوزه استفاده کنید. من شخصا از شبا یاب استفاده کردم.

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.